DTB member 1105
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Inderdaad goed om te weten!.
Na dat ik vandaag de Dodge goed warm heb gereden heb ik ook eens de kickdown geprobeerd. Best wel fun
Met vol gas voel je hem wel lichtjes overschakelen en dan plots gas los schakel hij ook weer terug met een lichte schok als je flink af remt. Had al eens gelezen dat dit best normaal kon zijn bij de Dodgkes.
Tevens heb ik ook de motorolie op nieuw ververst, laatste keer was een weekje voor zijn omkeuring naar vrachtauto.
Dit keer voor 20W50 gekozen.
Vlak voor het aflaten een scheut atf olie in de motor toe gevoegd en warm gereden.
Ook maar een nieuwe olie filter gehaald.
Gr Phil
Na dat ik vandaag de Dodge goed warm heb gereden heb ik ook eens de kickdown geprobeerd. Best wel fun
Met vol gas voel je hem wel lichtjes overschakelen en dan plots gas los schakel hij ook weer terug met een lichte schok als je flink af remt. Had al eens gelezen dat dit best normaal kon zijn bij de Dodgkes.
Tevens heb ik ook de motorolie op nieuw ververst, laatste keer was een weekje voor zijn omkeuring naar vrachtauto.
Dit keer voor 20W50 gekozen.
Vlak voor het aflaten een scheut atf olie in de motor toe gevoegd en warm gereden.
Ook maar een nieuwe olie filter gehaald.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Avond Phil wat wissel je dan snel van olie ? Die omkeuring was toch nog gin half jaar geleden ? Waarom schakel je voor de winter over naar dikkere 20w50? Had e olieverbruik ?
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Heb ik weer, veer van de kickdown heeft zijn beste tijd gehad. Merkte het toenstraks met rijden.
Laat opschakelen,,,,ehmm heel erg laat opschakelen zelfs. Gelukkig was het kort bij thuis, kruipend terug naar zijn hok gereden.
Morgen maar naar het werk alles afspeuren of ik ergens een veer krijg.
Of heb een van jullie eentje op zij liggen wat in een envelopje mijn kant kan op komen
U parkeert hier, mag dat ? JAAAAA
Greetz Phil
Laat opschakelen,,,,ehmm heel erg laat opschakelen zelfs. Gelukkig was het kort bij thuis, kruipend terug naar zijn hok gereden.
Morgen maar naar het werk alles afspeuren of ik ergens een veer krijg.
Of heb een van jullie eentje op zij liggen wat in een envelopje mijn kant kan op komen
U parkeert hier, mag dat ? JAAAAA
Greetz Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Hoi Phil,
wat de veer aangaat, ik meen dat die een vrij lage 'trekspanning' /-sterkte heeft of hoe dat dan ook precies mag heten. In ieder geval kun je (als nood oplossing?) het uiteinde v.d. veer waar het afgebroken is, verhitten en in de bankschroef een nieuw bochtje in buigen. Heb dat zelf wel eens gedaan. Werkt prima, zeker als je wat 'rek' hebt in de lengte.
wat de veer aangaat, ik meen dat die een vrij lage 'trekspanning' /-sterkte heeft of hoe dat dan ook precies mag heten. In ieder geval kun je (als nood oplossing?) het uiteinde v.d. veer waar het afgebroken is, verhitten en in de bankschroef een nieuw bochtje in buigen. Heb dat zelf wel eens gedaan. Werkt prima, zeker als je wat 'rek' hebt in de lengte.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Avond Twan,
Als ik gene vind ga ik dat doen.
Gr Phil
Als ik gene vind ga ik dat doen.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Aan gezien dat het moederblad van een voorpakket scheef eronder zat door een slechte rubber in de veerhand heb ik die eens vernieuwd.
Bij Arjan 4x nieuwe rubbers, veerstroppen, bouten en 2 achterveerpakketen mee genomen.
Bij een usaparts in de buurt een 2inc ad a leaff gehaald.
Toch voor deze oplossing gekozen, 4x4 nieuw bladveer rondom is me nu te duur, en de meest van de spullen heb ik er toch al onder zitten zoals langere dempers, pitmanarmverhoger.
Naar 2x meppen kwam die bout dus los wat ik eerst dacht dat die geklonken zat.
Achterpakket demonteren
Ook het moederblad van het achterpakket heb ik gebruikt, natuurlijk in gekort anders steekt die 3 meter uit.
Veerloos
Helaas geen foto's hoe ik die rubbers eruit heb gehaald, was namelijk vloeken in de kerk.
2x nieuwe poulietrekker gehaald aangezien de 1ste maar goedkope zooi was krom getrokken, en 2e wou het ook niet lukken.
Gasbrander erop gezet wou ook niet lukken...
Uiteindelijk met een 3mm boortje het rubber uit geboord waardoor de bus uit de veerhand viel... Buitenste ijzerring van de rubber heb ik eruit getikt met een schroevedraaier.
Door middel van een flinke bankschroef heb ik de nieuwe rubbers terug de hand in geperst.
Alles weer tot blank metaal borstelen
Alle bladen in de brunox gezet
afgelakt met chassisverf
En maar wachten tot het droog is
Ondertussen had ik thuis nieuwe veerklemmen gemaakt
Veren in elkaar gezet
1 origineel moederblad
5 bladen achterpakket
1 2inc ad a leaf wat als 2e blad onderaan zit.
Vooras nog wat moeten laten zakken en dempers los gehaald.
En staat weer op zijn poten
Moet alleen nog op de moeren wachten, dan kan ik eens een proefrit maken.
Als het me te stug is haal ik 2 bladen er tussen uit
Wat ik nog over heb van kromme bladen ga ik achter bij zetten, nu staat die achterover inplaats recht en kan ik wat meer kilos achterin gooien, die hulpveerpakketten doen toch niet wat ze moeten of boven de 1000kg.
Gr Phil
Bij Arjan 4x nieuwe rubbers, veerstroppen, bouten en 2 achterveerpakketen mee genomen.
Bij een usaparts in de buurt een 2inc ad a leaff gehaald.
Toch voor deze oplossing gekozen, 4x4 nieuw bladveer rondom is me nu te duur, en de meest van de spullen heb ik er toch al onder zitten zoals langere dempers, pitmanarmverhoger.
Naar 2x meppen kwam die bout dus los wat ik eerst dacht dat die geklonken zat.
Achterpakket demonteren
Ook het moederblad van het achterpakket heb ik gebruikt, natuurlijk in gekort anders steekt die 3 meter uit.
Veerloos
Helaas geen foto's hoe ik die rubbers eruit heb gehaald, was namelijk vloeken in de kerk.
2x nieuwe poulietrekker gehaald aangezien de 1ste maar goedkope zooi was krom getrokken, en 2e wou het ook niet lukken.
Gasbrander erop gezet wou ook niet lukken...
Uiteindelijk met een 3mm boortje het rubber uit geboord waardoor de bus uit de veerhand viel... Buitenste ijzerring van de rubber heb ik eruit getikt met een schroevedraaier.
Door middel van een flinke bankschroef heb ik de nieuwe rubbers terug de hand in geperst.
Alles weer tot blank metaal borstelen
Alle bladen in de brunox gezet
afgelakt met chassisverf
En maar wachten tot het droog is
Ondertussen had ik thuis nieuwe veerklemmen gemaakt
Veren in elkaar gezet
1 origineel moederblad
5 bladen achterpakket
1 2inc ad a leaf wat als 2e blad onderaan zit.
Vooras nog wat moeten laten zakken en dempers los gehaald.
En staat weer op zijn poten
Moet alleen nog op de moeren wachten, dan kan ik eens een proefrit maken.
Als het me te stug is haal ik 2 bladen er tussen uit
Wat ik nog over heb van kromme bladen ga ik achter bij zetten, nu staat die achterover inplaats recht en kan ik wat meer kilos achterin gooien, die hulpveerpakketten doen toch niet wat ze moeten of boven de 1000kg.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Had nog 2 kromme bladen over per kant, om ze nou weg te gooien bij oud ijzer is zonde... Dus zoals ik al eerder zei heb ik ze vandaag bij het achterpakket bij gestoken.
Zooitje los halen
Bij gevoegd en van een oud bladveer heb ik een stuk van afgeslepen en een gat in geboord dient als een wig. Werkt perfect!
Opgeborstelt en af gelakt
F*ck dempers te kort, dodge is toch geschorst met de kerst een wens doen
hmm achterbandjes worden kaal in het voorjaar een smoes om een grotere maat te monteren voor de apk
Gelijk paar cm gewonnen, en rijd perfect en voor het comfort heb ik een dagelijkse slopel...
Achterkant hoogte laadbak
1.60cm
bij voorraam waar radioantenne zit
1.55
Wel zie ik inderdaad dat de cabine aan de achterkant wat lager staat, bij valkenswaard kreeg ik die opmerking ook al. Thanx Richard :wink: Zelf nooit op gelet
bij elke dodge loopt de middenlijn op een lijn, maar had al gezien dat de rubbers slecht zijn
Binnenkort ook maar wat aan doen.
Zal wel door de bodylift komen, bij de aankoop stond hij recht.
Gr Phil
Zooitje los halen
Bij gevoegd en van een oud bladveer heb ik een stuk van afgeslepen en een gat in geboord dient als een wig. Werkt perfect!
Opgeborstelt en af gelakt
F*ck dempers te kort, dodge is toch geschorst met de kerst een wens doen
hmm achterbandjes worden kaal in het voorjaar een smoes om een grotere maat te monteren voor de apk
Gelijk paar cm gewonnen, en rijd perfect en voor het comfort heb ik een dagelijkse slopel...
Achterkant hoogte laadbak
1.60cm
bij voorraam waar radioantenne zit
1.55
Wel zie ik inderdaad dat de cabine aan de achterkant wat lager staat, bij valkenswaard kreeg ik die opmerking ook al. Thanx Richard :wink: Zelf nooit op gelet
bij elke dodge loopt de middenlijn op een lijn, maar had al gezien dat de rubbers slecht zijn
Binnenkort ook maar wat aan doen.
Zal wel door de bodylift komen, bij de aankoop stond hij recht.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Hoi Phil,
pvd, je bent weer aardig in de weer geweest met de Dodge.
Netjes...
Voor de veerklemmen heb je daar nog specaal staal voor gebruikt of net wat er voorhande was?
Die rubbers zijn bij mij ook wat onderhevig aan slijge en overweeg ook andere. maar alles tzt.
Heb zo nog wat 'losse' dingen liggen die ik eerst nog wil doen/verbeteren.
het verenpakket is flink dik geworden. Doe eens een 'laadvermogen test' :)
pvd, je bent weer aardig in de weer geweest met de Dodge.
Netjes...
Voor de veerklemmen heb je daar nog specaal staal voor gebruikt of net wat er voorhande was?
Die rubbers zijn bij mij ook wat onderhevig aan slijge en overweeg ook andere. maar alles tzt.
Heb zo nog wat 'losse' dingen liggen die ik eerst nog wil doen/verbeteren.
het verenpakket is flink dik geworden. Doe eens een 'laadvermogen test' :)
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Middag Twan,
Was toevallig bij de gamma en zag daar ijzere strips liggen van 1 meter lang en 5mm dik.
Gewoon tussen de bankschroef verhitten en met een forse hamer plat meppen.
Voor de achterpakketten moet ik ze ook nog maken, komt wel nog.
Zou 1 2 3 niet weten hoe ik effe aan 1000kg moet komen om het te testen, als jij het water sponserd kom ik in het voorjaar wel bij je langs.
Het is een leuk klusje om die rubbers te vernieuwen, gelukkig zijn ze achter nog goed.
Gr Phil
Was toevallig bij de gamma en zag daar ijzere strips liggen van 1 meter lang en 5mm dik.
Gewoon tussen de bankschroef verhitten en met een forse hamer plat meppen.
Voor de achterpakketten moet ik ze ook nog maken, komt wel nog.
Zou 1 2 3 niet weten hoe ik effe aan 1000kg moet komen om het te testen, als jij het water sponserd kom ik in het voorjaar wel bij je langs.
Het is een leuk klusje om die rubbers te vernieuwen, gelukkig zijn ze achter nog goed.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Prima :) maken we er 1001 Liter van, waarvan 1-tje koffie :)dodgew200v8 schreef: .....
Zou 1 2 3 niet weten hoe ik effe aan 1000kg moet komen om het te testen, als jij het water sponserd kom ik in het voorjaar wel bij je langs.
.....
Gr Phil
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Afgesproken Twan 8)
De sint is bij mij al eerder geweest
6inc dempers van skyjacker
Vandaag gemonteerd, rubbers gemonteerd en dempers eronder gezet.
Wat een blingbling
De oude van achteren waren nog 7cm langer als die wat ik voor heb zitten, dus die heb ik nu naar voren geplaatst. Moest alleen de bovenste rubber verwisselen en het paste perfect.
De dogs hebben un vaste plek onder de truck
Moet alleen nog een spacer monteren op me vooraandrijfas zodat hij wat korter word.
Gr Phil
De sint is bij mij al eerder geweest
6inc dempers van skyjacker
Vandaag gemonteerd, rubbers gemonteerd en dempers eronder gezet.
Wat een blingbling
De oude van achteren waren nog 7cm langer als die wat ik voor heb zitten, dus die heb ik nu naar voren geplaatst. Moest alleen de bovenste rubber verwisselen en het paste perfect.
De dogs hebben un vaste plek onder de truck
Moet alleen nog een spacer monteren op me vooraandrijfas zodat hij wat korter word.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Hoi Phil,
Ziet er wel heel schoon uit!
Wat is nu de lengte als ze er onder zitten?
Kan ik ook eens kijken wat ik er onder heb zitten.Ik heb nl geen idee.
Ziet er wel heel schoon uit!
Wat is nu de lengte als ze er onder zitten?
Kan ik ook eens kijken wat ik er onder heb zitten.Ik heb nl geen idee.
Re: DTB member 1105
Hoi Phil,
Mieters, netjes.... ziet er strak uit zo.
Die nieuwe zijn dat gas / vloeistof gevulde?
Ik heb de mijne een paar maanden geleden ook vernieuwd omdat de oude echt 'op' waren.
Bij het uitpakken kwam ik er achter dat de nieuwe (Procomp) vloeistof gevuld waren en niet direkt weer uitzetten als ze ingedrukt worden in tegenstelling tot de oude die dat wel deden ( voordat ze stuk waren).
Weet eigenlijk ook niet of het veel uitmaakt. Al zou ik menen dat dat laatste iets beter is bij wat meer weggebruik?
Het was in ieder geval een hele verbetering in weggedrag met de nieuwe schokdempers.
Mieters, netjes.... ziet er strak uit zo.
Die nieuwe zijn dat gas / vloeistof gevulde?
Ik heb de mijne een paar maanden geleden ook vernieuwd omdat de oude echt 'op' waren.
Bij het uitpakken kwam ik er achter dat de nieuwe (Procomp) vloeistof gevuld waren en niet direkt weer uitzetten als ze ingedrukt worden in tegenstelling tot de oude die dat wel deden ( voordat ze stuk waren).
Weet eigenlijk ook niet of het veel uitmaakt. Al zou ik menen dat dat laatste iets beter is bij wat meer weggebruik?
Het was in ieder geval een hele verbetering in weggedrag met de nieuwe schokdempers.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Dankje Heren,
Met en met word het een nieuwe Dodge, zit te denken om in de zomer wat aan de motor te gaan doen. Af en toe een blauw pluimpje met warme motor.
Hoi Twan,
Volgens mij vloeistof, als ik hem indruk komt hij niet vanzelf terug.
Maar zit zijn ze.
http://www.summitracing.com/dom/parts/s ... model/w200
En hier een heel overzicht in dempers
http://www.summitracing.com/dom/search/ ... =Ascending
@ Ikke,
Zal dadelijk eens meten.
Alleen ik vind nergens langere remslangen ? Zowel voor en achter heb ik ze niet meer terug vast gezet op de as anders staan ze strak gespannen en bij een kuil kunnen ze knappen.
Gr Phil
Met en met word het een nieuwe Dodge, zit te denken om in de zomer wat aan de motor te gaan doen. Af en toe een blauw pluimpje met warme motor.
Hoi Twan,
Volgens mij vloeistof, als ik hem indruk komt hij niet vanzelf terug.
Maar zit zijn ze.
http://www.summitracing.com/dom/parts/s ... model/w200
En hier een heel overzicht in dempers
http://www.summitracing.com/dom/search/ ... =Ascending
@ Ikke,
Zal dadelijk eens meten.
Alleen ik vind nergens langere remslangen ? Zowel voor en achter heb ik ze niet meer terug vast gezet op de as anders staan ze strak gespannen en bij een kuil kunnen ze knappen.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Afstand tussen bovenste en onderste bevestiging punt van dempers is 76cm.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil