Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

voorstellen mij en m'n dodge

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Stuff93
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2017 19:29

voorstellen mij en m'n dodge

Bericht door Stuff93 »

Goedemorgen mede liefhebbers

Even voorstellen,
ik ben Steff, ben 23 jaar en kom uit een boerengat in de buurt van Maastricht. Ongeveer 2 maanden terug heb ik mijn eerste oldtimer gekocht! en natuurlijk een dodge w200. Het kon ook niet anders, mijn vader heeft vroeger ook eentje gehad en was er helemaal weg van. De sound, De look en ook gewoon lekker lomp. Hij was ook diegene die tegen mij zij, doe het niet! ben toch lekker eigenwijs geweest hahah. :P het is een dodge van 1977, zit verder niks bijzonder op of aan, zelfs geen lpg! moet wel zo snel mogelijk gedaan worden!

Nu heb ik al een aantal dingen gedaan. automaatbak pakking (2x) en pan vervangen, carburateur gereviseerd, aantal koelvloeistofslangen vervangen en het inlaatspruitstuk er af genomen om goed schoon te maken en opnieuw te spuiten, ook omdat bij een bout motorolie lekte (als het goed is, is dit opgelost met loctite). maar daar ging het dus ook fout... ik ben wat te snel geweest met alles los te halen en was vergeten om de ontsteking aan te tekenen... kan aan de hand van foto's wel zien hoe die ongeveer stond maar kom niet verder dan wat ploffen uit de carburateur of uitlaat. Gister ben ik uiteindelijk ook maar gestopt omdat en de accu ver leeg was en ik bang ben dat ik meer schade aanbreng dan wat anders.

Hoe kan ik dit oplossen? wat zijn de mogelijkheden?

hier onder een aantal foto's

Greetzz steffke

https://myalbum.com/album/BfGJANv0OiAu
Gaat er geen brandstof in? dan ontbrand ook niet mijn interesse!
Gebruikersavatar
Robert van de Vorst
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2001 21:45
Locatie: duizel

Re: voorstellen mij en m'n dodge

Bericht door Robert van de Vorst »

hallo steff,

welkom.
Heb je de ontsteking niet 180 graden verkeert gezet bij het terugplaatsen?
dan krijg je dit soort problemen.

gr robert
Dodge W200 '76 ,cid 440 V8 (Clubcab)
Dodge D100 '79 ,cid 360 V8
Dodge Travco'76 ,cid 440 V8 (camper)
Dodge W200 '76 ,cid 318 V8 (crosser)
Chrysler Newport '72 ,cid 400 V8
Stuff93
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2017 19:29

Re: voorstellen mij en m'n dodge

Bericht door Stuff93 »

Hallo robert

Dit was inderdaad het probleem! de dodge loopt weer. nu moet ik beginnen met afstellen, ik heb al verschillende dingen gelezen op internet, maar weet niet goed waar en hoe ik moet beginnen. ik heb mijn ontsteking gedraaid zodoende dat hij niet meer sputtert of raar doet en naar mijn idee goed loopt. nu heb ik gezien dat mijn bougie's behoorlijk zwart zijn, dus veel te rijk mengsel.

ik lees op het forum dat je met het afstellen van je carburateur moet beginnen met 2,5 slag de schroeven uit te draaien en dan steeds verder enz. enz. en dan de kleur van de bougie's in de gaten moet houden. dit gaat bij mij niet en begint dat te sputteren, deze stonden bij al op 6 slagen uitgedraaid. als ik ze indraai geef ik dan meer of minder benzine?

moet ik eerst proberen de schroeven op 2,5 te zetten en dan de ontsteking weer wat bij draaien?

greetzz steffke
Gaat er geen brandstof in? dan ontbrand ook niet mijn interesse!
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: voorstellen mij en m'n dodge

Bericht door bastian »

avond steff, die schroef waar je t over hebt regelt de mengverhouding , ik zou eerst eens bij 1.00 of 1.1/2 slag beginnen en dan langzaam uitdraaien en horen wat ie doet , maar als ik lees dat ie met 6 slagen uitdraai heeft gelopen vermoed ik dat r nog wat meer loos is .
Stuff93
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2017 19:29

Re: voorstellen mij en m'n dodge

Bericht door Stuff93 »

Goede avond,

Vanavond ga ik de bougie's allemaal schoon maken en beginnen met afstellen.
Wat bedoelt u met dan is er meer aan de hand? zoals?

Er is mij nog iets opgevallen, aan de passagierskant als ik de slang lostrek van de luchtfilter naar de kleppendeksel komt er lichte rook uitgeblazen, deze hoort toch juist schone lucht aan te zuigen? en via de pcv klep moet moet het eruit geblazen worden toch?
deze heb ik er al eens uitgetrokken en geprobeerd door te geblazen en werkt gewoon.
wat kan hier mogelijk een oorzaak zijn?

greetzz steffke
Gaat er geen brandstof in? dan ontbrand ook niet mijn interesse!
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: voorstellen mij en m'n dodge

Bericht door bastian »

goeden avond , met meer loos is denk ik dat je je carburateur eens grondig moet reinigen , denk aan deels verstopte sproeiers etc. , met die lichte rook uit de carterontluchting zu ik mij niet al teveel zorgen maken .
Plaats reactie