Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Even Voorstellen ! - Frans stelt zich voor

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
benema
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2011 20:46
Locatie: Akersloot

Bericht door benema »

Hallo ik ben Frans (1991) en stel me bij deze voor.
Ik kom uit de buurt van Alkmaar en ben sinds 4 Februari
een W200 bezitter.

Ik ben al een aantal maanden op dit forum aan het kijken naar Dodge W200's. Na veel informatie gelezen te hebben op dit foum en de site van Henk_W200 (complimenten, kijk er graag op) heb ik besloten zelf een W200 aan te schaffen.

Het is een W200 uit 1976 geworden. Na maanden te hebben gezocht is mijn oog gevallen op deze Dodge die er redelijk goed uit ziet. Hij rijdt goed, plaatwerk netjes, kort geleden gespoten, splinternieuwe APK. De is van onder ook goed aangepakt en is nog zo goed als standaard.

Afgelopen zaterdag was het zover, ik ging met 2 vrienden de Dodge ophalen. Na de auto te hebben overgeschreven ben ik zo trots als een paauw naar huis gereden. het rijgedrag op de snelweg viel me alles mee, ik heb heerlijk met de vrachtwagens mee gereden en de auto reed als een zonnetje.

Na ongeveer een uur op de snelweg te hebben gereden begon opeens de temperatuur meter te stijgen ik nam hierdoor wat gas terug. Binnen een minuut kwam er aan alle kanten rook onder de motorkap vandaan en kon ik gelukkig net de snelweg af vliegen. Toen ik de afrit af reed en remde voor de aankomende kruising begon de motor te stotteren en viel uit. Ik stond met de handen in me haar midden op de afrit, kon geen kant op, rokende auto en 10 auto's achter me te toeteren. Me maten met al hun kracht de auto door de sneeuw heen geduwd en de auto van de afrit geduwd.

20 minuten na het uitvallen van de motor hebben we de motorkap geopend en werd het ons al snel duidelijk dat het koelvloeistof door het slangetje aan de bovenkant is gespoten. Gelukkig was er een tankstation in de buurt en heb ik 2 blikken koelvloeistof gehaald. Een uur na het uitvallen van de auto hebben we weer geprobeerd de auto te starten, en GELUKKIG de auto starten vrij simpel. We zijn meteen naar het tankstation gereden (ca 5 minuten rijden) en meteen stond het slangetje alweer te spuiten. We hebben het koelvloeistof bijgevuld, er ging maar liefst 6 liter in totaal in.

Auto vervolgens nog even laten afkoelen (temp -10) en vervolgens proberen de auto weer te starten, accu leeg. Later gezien een beetje stom maar we hadden geen startkabels bij ons. Na een aantal tankstations en bouwmarkten langs geweest te zijn hadden we eindelijk een zaak waar ze niet waren uitverkocht.
De Dodge startte met de startkabels en bleef goed lopen. na 1 minuut draaien viel de auto telkens uit als ik het gas niet vast hield. Op een moment had ik het idee dat de auto weer bleef lopen en zijn we weer gaan rijden. Bij het afremmen voor de eerste bocht viel de auto direkt weer uit en hebben we de auto langs de kant gezet. We waren het er over eens dat de auto zo niet naar huis kon rijden (45 minuten rijden).

Met zowat tranen in me ogen heb ik de auto moeten laten staan in Amsterdam en ben ik met mijn andere auto naar huis gereden. Vervolgens heb ik een aantal bergingsbedrijven gebeld en wat ik al verwachtte met deze sneeuw geen een bedrijf had tijd. Ik had er een gevonden die de volgende dag wel tijd had om de Dodge op te halen uiteraard voor een bedrag waar mijn portemonnee niet blij van werd. Maar goed volgende dag de Dodge opgehaald en afgeleverd bij mijn loods.
De Dodge wil op dit moment niet meer starten en ik heb geen idee wat dit kan zijn.


Alles bij mekaar een slecht begin maar ik hoop dat ik nog veel plezier van de Dodge kan krijgen.

Gr Frans
benema
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2011 20:46
Locatie: Akersloot

Bericht door benema »

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Welkom Frans!
Oei, da's geen leuk begin zo, maar geef de moed niet op! Zodra die weer rijdt wil je niks anders meer :D
Jaap
'76 W200 440 V8
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Frans ,

Vervelende start, dacht een leuk verhaal te gaan lezen maar het liep dus echt iets anders.
Ik hoop dat je je probleem kunt vinden, zoniet hier op het forum zit veel W200 kennis.
We kunnen je misschien in de juiste richting duwen .......
Ik heb er ook veel van DTB geleerd, daarom ben ik ook lid geworden .

Misschien eerst de accu opladen, en wat ook verstandig is de ECU met een draad aan de min van je accu leggen.
En natuurlijk je slang vervangen die lekt.
Hoe is het met de luchtfilter, nat ??
Heb je nog wel een vonk ?

Het is een slechte start, maar het gevoel als je je probleem hebt opgelost en weer kunt rijden .......................... is geweldig :D
En dat je daarna weer lekker kunt genieten met een smile van oor tot oor.

Ik heb ook mijn ups en downs gehad met de W200, denk wel iedereen.

Leuk dat je mijn site mooi vind
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

mooi dodgeke,leuk met de uitlaten!
ja het is inderdaad een slechte start.
neem eens een foto onder de motorkap,zo kunnen we hier met jou mee denken.
reed je toen op gas of op benziene?

welkom op dtb.
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Als ik het zo lees lijkt het wel je thermostaat die kapot is en dicht blijft staan. Zo'n W200 wordt niet altijd even netjes onderhouden of op heel goedkope manier weer gefixed (voor zolang het werkt).
Dus wie weet wat er allemaal voor rotzooi in je koelkanaal zit.

Zo'n soortgelijk verhaal heb ik ook gehad. 50km/h en 70km/h dat ging allemaal nog wel goed. Temperatuur liep wel op maar niet gevaarlijk warm, totdat ik 90km/h ging rijden. Bij mij was toen de thermostaat 'verstopt' door kit...

Kortom: je kan van alles tegenkomen bij deze wagens.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

mogelijk doordat de motor aan de kook is gekomen , je daardoor stoom en zo condens in je ontsteking hebt gekregen .
Laatst gewijzigd door bastian op 03 jun 2015 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Even Voorstellen ! - Frans stelt zich voor

Bericht door dodgew200v8 »

Grappig die Dodge is nu van een maat van me sinds begin dit jaar.
Afbeelding
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Plaats reactie