Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Restoration has begon

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

area51 schreef:pas is carglas beziggeweest bij mijn busje, maar zij werken voornamelijk SNEL, en precies is wat minder urgent.

en volgens mij is dat Dodge rubber toch wat anders als andere rubbers, (dit blijkt uit het feit dat je het rubber in de carrosserie het eerst moet zetten, en dan pas de raam erin trekken), en als je het zelf doet, eventueel met twee hulpen, kun je toch wat precieser werken en manouvreren met de ruit, zodat ie precies daar komt te zitten waar jij hem hebben wilt.
alle ramen die met een rubber vastzitten wordt eerst het rubber in de carroserie gezet, en dan pas het raam erin..

Dit is echter alleen bij oudere auto's zo. moderne auto's worden gelijkd omdat dat sterker is en het raam dan onderdeel wordt van de carroserie
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Is dat echt zo?

Ik namelijk eerst het rubber om de raam gedaan, dan het touw eromheen. Dan het raam in de opening gelegd en het touw naarbinnen eruit getrokken. (wat dus de foute volgorde is??)


De juiste volgorde is dus??
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Eerst het rubber en dan het raam
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Maar waar leg ik dan het touwtje tussen?
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Theft_eXP schreef:
schreef: alle ramen die met een rubber vastzitten wordt eerst het rubber in de carroserie gezet, en dan pas het raam erin..

Dit is echter alleen bij oudere auto's zo. moderne auto's worden gelijkd omdat dat sterker is en het raam dan onderdeel wordt van de carroserie
Dit is Absoluut niet waar! er zijn meer dan genoeg auto's uit die tijd waarvan men eerst het rubber rond de ruit monteerd, en dan pas het geheel in de carrosserie monteerd! (eigen ervaring en het staat in diverse werkplaatshandboeken.)

mijnheer zondernaam...

groeten, Bart
groet, Bart
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

uitzonderingen bevestigen de regel! :D

maar, het klopt wel. het "alle" had iets genuanceerde gemogen...

Tja. krijg je he. als je alleen nog maar ramen lijmt.. ;)
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste Mannen,

Ik heb nog een vraag betreffende de deuren. Hoe kun je deze het beste afhangen?
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

afhangen? afstellen bedoel je? dat kan een lastige klus zijn. Heb je ook de vanger waar je slot op valt losgehad?

eerst je deur goed op hoogte hangen. dus zorgen dat de lijnen van de body goed overeen komen.
dan die eerst je scharnier voor. zorg dat de deur op dezelfde 'hoogte' (dus vlak) zit als je spatborden.
dan stel je je slotvanger af.
vervolgens kijk je of de hoek boven en onder aan de achterkant goed afsluiten. is dit niet het geval, begin je weer bij stap 1. het is best veel werk om goed te doen, maar het scheeld je ook een hoop gesuis in de auto als je het goed doet
Plaats reactie