Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

restauratie w200 - restauratie w200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
RRgriffon
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012 17:14
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Bericht door RRgriffon »

ff voorstellen:

Mijn naam is Ivo 31jr woonachtig regio Hardenberg.Ooit in het verleden ook een keer wat geplaatst op dit altijd interessante forum.

Na 9 jaar in bezit te zijn van een w200 ben ik nu goed een jaar onderweg met een flinke restauratie. Iets wat ik altijd al graag wou,ben ik nu met veel geduld aan begonnen.

Ik laat de mooiste foto`s en mijlpalen even zien hier,en voor de liefhebbers kun je ook mijn photobucket bekijken:

http://s1149.photobucket.com/albums/o584/rrgriffon/


Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
dit is mijn trots!

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
begonnen met laadbak

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
zijpanelen verwijderd

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
uitgestukt,gestraald en in 2k epoxy gezet

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
nieuwe zijpanelen lichtjes gestraald klaar voor de primer

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
achterlampunits geplaats en afgewerkt met lood/tin

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
binnenlaadbak in aflak 2k schaepmann

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
laadbak bijna klaar en een half jaar verder.Kost veel tijd dat uitstukken,zo is er b.v een kompleet nieuwe eindbalk in de bak gelast van RVS deze roest niet weer!

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
nieuwe klus de cabine, dak eraf,dorpels eraf enz.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
compleet nieuwe raamrand geplaatst met een oude ruit als mal.Lastige klus.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
zwakke plek bij de w200,deze kan er in ieder geval weer een tijdje tegen.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
nadat ik de hele cabine goed had uitgestukt met fris ijzer heb ik hem laten stralen, dan word je wel blij als ie daar goed doorheen komt! 100% schoon.
Tevens alles in de 2k epoxy gezet.

Binnenkort meer over dit project.

Groeten Ivo
Impreza Turbo, Kadett D `84, Dodge w200 `77 Kawasaki kdx250 2t (enduro)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

dat ziet er super uit


gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Netjes hoor! Wanneer ben je aan je restauratie begonnen? En was het erg lastig om het dak te demonteren?
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Woooow, dat ziet er goed uit .

Je pakt het goed aan zeg .
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
RRgriffon
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012 17:14
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Bericht door RRgriffon »

@zjeeraar, ik ben nu dik een jaar onderweg.

Het dak is als je wat geduld hebt best makkelijk te verwijderen, eerst verwarm je je lekgoot zodat de kit lekker zacht word.Daarna met een draadborstel op de slijptol maak je de complete lekgoot schoon van kit en verf.Nu worden de puntlasjes zichtbaar waarmee het dak vastzit,deze kunt je wegboren met 6 of 7mm boortje.
De achterkant van het dak is iets lastiger,deze puntlasje kun je niet wegboren. Deze zijn te verwijderen met een hele scherpe dunne beitel.Zo tik je deze puntlasjes los en ga zo helemaal rond. Voila! , maarja wat je dan vaak tegenkomt,is veel roest..

Na het stralen van de konden de dorpels en het dak teruggeplaatst worden.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Deze naad word ook uitgevuld met lood/tin. Op de site van rustbuster.nl staat heel mooi beschreven hoe je moet vertinnen. Heb daar ook mijn startersset gekocht.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Tevens een nieuw sierlijst voor de lekgoot gemaakt, gewoon een paar strippen 2mm plaatsstaal laten knippen, deze langs een schuurbandmachine beetje op vorm gebracht.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Stukje raamrubber om de passing te controleren; nu maar maar hopen dat de nieuwe vooruit past! Ik denk van wel..
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Geen lekbakken (roestbakken)meer.Deze vind ik niet nodig daarom heb ik ze verwijderd.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Cabine is nu bijna klaar, nu rest mij nog twee deuren en een voorfront.
Volgende week ga ik eerst met het chassis verder, deze word machinaal gestraald bij een bekende van mij. Foto`s volgen

Gr. Ivo
Impreza Turbo, Kadett D `84, Dodge w200 `77 Kawasaki kdx250 2t (enduro)
tino
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:33
Locatie: lisse
Contacteer:

Bericht door tino »

Goed bezig :O :O!!!
Je pakt het goed aan!
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Goed bezig zie ik :D

Kun Je die dakrand niet lassen ipv vertinnen?

En die roestbakken (lekbakken) kan een Dodge daar zonder?
Wat is het nut daar eigenlijk van Gewoon ventilatie toch?

Klaas
Afbeelding
RRgriffon
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012 17:14
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Bericht door RRgriffon »

Goedenavond nog even,

Allereerst bedankt voor de complimenten jongens.
@ smokey joe:
Uiteraard is het dak erop gelast(zie tweede foto),maar om de naad weg te werken is dit mooier met lood/tin. Omdat dit sterk is en het metaal en de las goed beschermd tegen roest. Vooraan bij de lekgoot is het dak weer met proplasjes vasgezet.

Die lekbakken zorgen ook voor toevoer lucht voor jouw ventilatieschuiven,omdat ik die nooit gebruik heb ik die erafgehaald. Het water wat uit de goot komt ga ik op een andere manier netjes naar beneden afvoeren.Hoe weet ik nog nie precies,maar dat komt ook vast wel goed dach ik.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Trouwens hier heb ik mijn oogjes ook nog even flink uitgekeken: Mijn chassis en losse delen in een straalstraat vandaag:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hier worden normaal staalconstructies in gestraald. Is bij mij vlak over de grens hier in Hardenberg. Het straalgrit word m.b.v. turbinewielen tegen het product aan geslingerd. Wat een apparaat! 270kW vermogen aan electromotoren. Het hele gebouw rammelt als die flink moet werken. Het duurde maar 6 minuten toen het chassis er aan de andere kant weer uitkwam,ongeloofelijk!
Direct daarna alles in een dikke laag epoxy coating gezet.

Binnenkort meer, kga nu slapen.
Groeten Ivo
Impreza Turbo, Kadett D `84, Dodge w200 `77 Kawasaki kdx250 2t (enduro)
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Goed bezig kerel!

Dat stralen/gritten is mooi werk! Heb ik ook gedaan, maar dan op walsen de uitdaging was altijd om ze goed op ruwheid te krijgen variërend van 0.50mu tot 3.50mu

Hier een filmpie over de werking Klik-->Linkje
Plaats reactie