Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Maartenvk stelt zichvoor - zal me hier even voorstellen

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
maartenvk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2011 15:28
Locatie: Lelystad

Bericht door maartenvk »

Hallo mensen,

ik zal me hier even voorstellen. Ik ben Maarten en ben eigenlijk al me hele leven gek van amerikaanse auto's en vooral van pick-ups. Zodoende was het dus een droom om ooit zelf in zo'n machtig vette bak rond te rijden. :cool:

Na voldoende te hebben gespaard ben ik me vanaf afgelopen voorjaar gaan oriënteren en heb ik vele uurtjes op internet zitten lezen, waaronder op dit forum. Uiteindelijk ben ik nu sinds 2 maand de trotse bezitter van een w200 uit '76.

De w200 is m'n tweede auto en dat is maar goed ook, want ik heb nog weinig kennis van het sleutelen aan auto's. Ik heb vroeger altijd wel veel aan brommers gesleuteld, maar dit is toch even anders. Verder ken ik ook niemand die zo'n auto of vergelijkbaar heeft, dus ik denk dat ik veel dingen zelf moet gaan uitvinden....

Gelukkig is er dit forum en heb ik de werkplaats manual, maar ik heb toch al aardig wat momenten naast de auto gestaan dat ik me afvroeg waar ik in hemelsnaam aan ben begonnen. ???

Toen ik de auto kocht reed hij goed maar sindsdien zijn toch al de eerste gebreken aan het licht gekomen dus heb inmiddels al meer liggen sleutelen dan dat ik heb gereden :(

M'n eerste doel nu is om de auto na te lopen en te zorgen dat hij bedrijfszeker is en dat hij volgend jaar door de keuring komt. Dan van het voorjaar/zomer lekker rijden (hopelijk) en genieten en volgende winter wil ik hem dan helemaal kaal maken om het plaatwerk goed aan te pakken en hem een andere kleur te geven.

Nou dat was het wel voor nu.....

Groetjes en tot ziens hier of op een of andere meeting,

Maarten
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Welkom Maarten :;):

Mooie truck! Als je er niet mee naast het asfalt gaat rijden met normaal onderhoud zijn ze echt wel betrouwbaar!
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Maarten,

Welkom op DTB
Je verhaal is heel herkenbaar met de mijne, was zelf ook geen sleutelaar in het begin.
En voor je het weet heb je elk draadje boutje dingetje van je W200 in handen gehad :p
Je leert er een hoop van.
De W200 is echt een fijne auto om aan te sleutelen, alles is te reviseren en je hebt geen brug nodig.
En je hebt de wereld nieuwe of 2e hands onderdelen te koop .
Hoe langer je je W200 hebt hoe betrouwbaarder hij word.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
maartenvk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2011 15:28
Locatie: Lelystad

Bericht door maartenvk »

Hoi Henk en Robbie,

terreinrijden is iets wat de vorige eigenaar veel heeft gedaan met deze auto, maar hij heeft hem wel altijd zeer netjes onderhouden. De auto was meer dan 10 jaar in z'n bezit en verkocht hem met pijn het hard gezien zijn arbeids/gezinssituatie. Zelf zal ik hooguit eens een zandweggetje pakken of even door het bouwland razen :p , maar die echte blubberzooi is iets want mijn dodge niet te zien krijgt.

Wat betreft het sleutelen, dat is ook deels waarom ik de auto heb gekocht. Om er gewoon veel van op te steken. En inderdaad het is een dodge geworden vanwege de vele onderdelen die beschikbaar zijn en natuurlijk dat hij op gas kan, want zo'n k30 is ook leuk, maar als je dan weer bij de pomp staat om er 150 liter diesel in te gooien, dan is de lol snel over..... :angry:

Probleem is nu enkel nog dat ik op een flat woon en nog geen sleutelplaats heb, dus doe ik alles nog beneden op straat. Hopelijk komt hier snel verandering want met het invallen van het najaar wordt het op straat steeds minder fijn en ook als je een keer een iets groter project heb kan je 's avonds niets laten liggen. :(

Henk ik heb al veel op jouw site zitten kijken. Echt super met al die foto's en verslagen. Van de dodgerijders in NL sta je wat mij betreft by far aan kop met de mooiste site. Ga zo door!! Het verbaast me dat je zegt dat je amper ervaring had want ik dacht altijd dat jij een doorgewinterde automonteur was aan het feit hoe netjes je alles voor elkaar hebt.

Weten jullie btw of er ook forumleden afkomstig zijn uit de flevopolder?? Ik heb altijd een beetje het gevoel dat ik hier op een eiland zit, want hier zie je ze niet veel rijden en ook qua onderdelen zit hier niets....

nou groetjes maar weer. ik ga even m'n nieuwe dynamo erop zetten.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Maarten,
By far aan kop met de mooiste site
ThenkS voor ut compliment :toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

welkom maarten!nice w200.
ja w200 rijden is 60% in de cabien en 40% onder de motorkap.het best is dat je een sleutel plaats vind,zo kan je rustig aan de dodge werken en het is ook niet slecht dat de w200 een droog slaapplaatsje heeft.
en een w200 is geen high tech maanraket,maar oersterk mechaniek waar je best simpel verschillende problemen kunt oplossen .laat gewoon de ervaring op je afkomen,en zoals ik na 6 jaar w200 met de glimlach een probleem oplossen.
grtn uit belgie.
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

verhaaltje klinkt inderdaad erg bekend :)
welkom en die 60/40 verhouding welke Skiere opnoemd qua rijden en sleutelen valt wel mee hoor.
ikzelf rij gewoon het hele jaar rond met de dodge en plan altijd een weekie voor de winter voor algemeen onderhoud. na de winter loop ik dan het plaatwerk even na. tussendoor doe ik ook nog wel wat maar meestal omdat ik dat dan leuk vind om te doen of omdat ik weer eens iets bedacht heb dat hem beter staat. :laugh:

have fun with it!
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

bij die 40% zit ook verbetering sleutel tijd!zoals bodylift steken,bul,puss,roll baren ontwerpen en monteren,extra verlichting,paint jobs,enz.....

het sleutelen is een nood zakelijk fun gebeuren,het hoord er gewoon bij.koop je een w200 om gewoon met te rijden,en je ziet het sleutelen niet zitten dan begin je er gewoon niet aan.
maar zoals franky zegt,laat je daar niet door afschrikken,zo leer je je wagen kennen,en ben je altijd trots op jezelf als je iets hebt kunnen verbeteren of herstellen.
een anwb lidmaatschap is wel geen overbodige luxe!
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Als ik me niet vergis pruttelt deze nog steeds in jou provincie rond..
Klik-->Dodge
Plaats reactie