Aan gezien dat het moederblad van een voorpakket scheef eronder zat door een slechte rubber in de veerhand heb ik die eens vernieuwd.
Bij Arjan 4x nieuwe rubbers, veerstroppen, bouten en 2 achterveerpakketen mee genomen.
Bij een usaparts in de buurt een 2inc ad a leaff gehaald.
Toch voor deze oplossing gekozen, 4x4 nieuw bladveer rondom is me nu te duur, en de meest van de spullen heb ik er toch al onder zitten zoals langere dempers, pitmanarmverhoger.
Naar 2x meppen kwam die bout dus los wat ik eerst dacht dat die geklonken zat.

Achterpakket demonteren

Ook het moederblad van het achterpakket heb ik gebruikt, natuurlijk in gekort anders steekt die 3 meter uit.
Veerloos

Helaas geen foto's hoe ik die rubbers eruit heb gehaald, was namelijk vloeken in de kerk.
2x nieuwe poulietrekker gehaald aangezien de 1ste maar goedkope zooi was krom getrokken, en 2e wou het ook niet lukken.
Gasbrander erop gezet wou ook niet lukken...
Uiteindelijk met een 3mm boortje het rubber uit geboord waardoor de bus uit de veerhand viel... Buitenste ijzerring van de rubber heb ik eruit getikt met een schroevedraaier.
Door middel van een flinke bankschroef heb ik de nieuwe rubbers terug de hand in geperst.
Alles weer tot blank metaal borstelen

Alle bladen in de brunox gezet

afgelakt met chassisverf

En maar wachten tot het droog is

Ondertussen had ik thuis nieuwe veerklemmen gemaakt

Veren in elkaar gezet
1 origineel moederblad
5 bladen achterpakket
1 2inc ad a leaf wat als 2e blad onderaan zit.

Vooras nog wat moeten laten zakken en dempers los gehaald.

En staat weer op zijn poten

Moet alleen nog op de moeren wachten, dan kan ik eens een proefrit maken.
Als het me te stug is haal ik 2 bladen er tussen uit
Wat ik nog over heb van kromme bladen ga ik achter bij zetten, nu staat die achterover inplaats recht en kan ik wat meer kilos achterin gooien, die hulpveerpakketten doen toch niet wat ze moeten of boven de 1000kg.
Gr Phil