Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Rockauto is wisselend qua levertijd. Als alles goed gaat en je hebt met FedEx besteld, kan het in ongeveer een week hier zijn.
Ik had vorige week woensdagavond een bestelling geplaatst die in 3 delen verzonden werd, 2x FedEx en 1x DHL. 1 pakketje van FedEx is fijn gister binnen gekomen zoals ze aangaven, t andere pakketje zou eigenlijk ook gister komen, maar ligt nu al sinds vorige week vrijdag in dezelfde FedEx locatie, in Memphis Tennessee. DHL is helemaal lang wachten, die komt pas op zn vroegst eind volgende week.
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Van de week al eens de ophangrubbers van de versnellingsbak vervangen, en vandaag dan toch eindelijk de startmotor vervangen. Is nog niet helemaal hoe het zijn moet maar hij rijd weer. De steun van de motor naar de versnellingsbak moet ik iets verbuigen, en de twee kabels zijn eigenlijk net iets te kort, daar ga ik morgen nieuwe voor trekken.
Maar sow wat een verschil is zo'n high torque startmotor! Ik wist dat het een groot verschil is maar om het zelf te horen blijft toch mooi.

Ook heb ik afgelopen week een gebruikt impco setje op de kop getikt. Ook omdat ik nog ooit eens over wil stappen naar een 4-barrel carb, wilde ik er toch een keer graag een inbouwen. Nu nog even kijken hoe alles aangesloten moet worden en hoe alles hoort te zitten. Aangezien de revisiesetjes nogal prijzig zijn ga ik eerst kijken of hij zo nog werkt.

Afbeelding
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

lekker bezig Bram :toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ik heb ook voor t eerst eens echt het verschil kunnen merken nu de HEI erop zit. Hiervoor ratelde de tussenbak alleen maar als ik vol gas optrok, nu dr een andere tussenbak onder zit merk ik pas echt dat het een verschil maakt. Beetje bij beetje wordt hij steeds meer zoals hij moet zijn :toppie

Een vraagje wat betreft de impco installatie, er zit aan de onderkant van de mixer, een draaibare schijf die met een staalkabel de gehele mixer optilt en open zet. Is dit om op benzine te rijden, of waar dient deze voor? De staalkabel heb ik er namelijk niet bij, en ik vroeg me af of die nodig is om erop te zetten.
Bram
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

Volgens mij wel! Ik heb zoiets eraf gehaald omdat ik toen alleen maar op lpg ree. Wel de fijnste afstelling als je puur lpg kan rijden.. ipv altijd gokken tussen afstelling op benzine en lpg.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ondertussen ook weer flink bezig geweest aan de dots. Was toch nog niet helemaal tevreden over hoe hij eruit zag, dus heb besloten de bodylift te verhogen. Ik had er eerst kunststof bussen van 4cm tussen zitten, deze zijn er tussenuit en nu heb ik van dikwandige koker zelf verhogingen gemaakt van 10cm. De prijzen op internet waren me toch wat te hoog (325,- :ie ). Ik heb 6 stalen bussen gemaakt, en deze met een draadeind van M16 vast gezet. Voor onder de laadbak heb ik 6 kokers van 60x60x1000mm liggen, die komen over de gehele breedte eronder. Daar laat ik de huidige bodylift wel zitten, dus dan kom je ook weer op 10cm uit. Dat is toch wat steviger dan aan beide kanten maar 4 losse bussen eronder. Dus dadelijk heeft hij een 4" suspension lift en 4" bodylift :toppie

Afbeelding

Even in de hammerite gezet.
Afbeelding

Bij een van de hoeken van de cabine was het ophangingspunt verzakt, dus daar even een grotere plaat op de bus gelast, dit moet wel stevig genoeg zijn.
Afbeelding

Eindresultaat (alleen de cabine en voorfront zijn pas omhoog). Hier ook direct mijn 76'er grill gepast. Deze moet nog zwart worden.
Afbeelding

En dan denk je het gaat eigenlijk te goed, er moet toch eigenlijk ergens wel iets mis gaan?
Dat bleek in dit geval de radiateur te zijn. Met loshalen kwam ik erachter dat een van de twee beugels los heeft gelaten van de radiateur. Radiateur zelf is nog dicht, maar de beugel moet er nog terug opgemaakt worden.
Afbeelding

En nu ligt de wagen toch voor een deel uit elkaar, nu ga ik hem fatsoenlijk aanpakken. Het plan is de laadbak ervanaf, cabine op de ergste punten oplassen, zijkanten laadbak oplassen (heb al een ander zijstuk kunnen vinden). En dan alles weer goed in de verf zetten. Het wordt even werk, maar het steeds uit blijven stellen is ook niks.
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Je hebt wel in de gaten dat je de lier behoorlijk off center hebt staan?
als je extreem gaat trekken, kon je het chassis wel eens kromtrekken.
groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Met een bodylift ziet je W200 er gelijk ruiger eruit :toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

area51 schreef: 09 apr 2021 19:15 Je hebt wel in de gaten dat je de lier behoorlijk off center hebt staan?
als je extreem gaat trekken, kon je het chassis wel eens kromtrekken.
Klopt, dat komt door de overbrenging. Ga de lier toch niet gebruiken voor extreem trekken. Scheef trekken gaat toch eigenlijk al niet omdat ik geen rollenvenster ervoor heb.
20210325_180559.jpg
Bram
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

nee, ik bedoel dat het middelpunt van de kabeltrommel zo veel hoger ligt als het hart van het chassis.
als je nu heel hard aan de kabel recht vooruit trekt, kan het zijn dat het chassis (het hart van de kabeltrommel wil naar de hartlijn van het cassis toe) naar beneden krombuigt.
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Oh op die manier, ja dat is waar. Aan de lier heb ik nog niets veranderd, dit is hoe t al ruim 10 jaar zit. Ik heb de lier nog nooit gebruikt, dus daar ga ik verder denk ik ook niets aan veranderen.
Bram
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

lekker bezig. Kokerbalken dwars onder de laadbak is een goed idee. Zo heb ik het ook :toppie
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Alweer even geleden dat ik een update geplaatst heb zag ik. Laatste tijd bezig geweest met de Dodge slopen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht zet m fijn in een tent, kan ik uit de wind lassen en eraan werken.
Afbeelding

Begonnen met de bodem eruit te slijpen en een nieuwe plaat op maat maken voor erin.
Afbeelding

Alleen daar was de wind het niet helemaal mee eens. Zag opeens weer de auto staan in plaats van een tent...
Afbeelding

Toen maar besloten om eerst de losse delen binnen op te knappen. Dus eerst het voorfront weer in orde gemaakt en op het moment ben ik bezig aan de deuren. Heb eens even opgemeten hoe dik de plamuur is, op plekken meer dan 6mm... Ook zijn er een aantal lelijke deuken in de deur geslagen met een plaatwerkhamer of iets dergelijks, dus ik denk dat er toch weer een dun laagje plamuur overheen gaat straks.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er allemaal minder tijd voor dan ik had gewild, maar het gaat langzaam vooruit.
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

:toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Mijn W200

Bericht door area51 »

Ik weet niet? doet me denken aan mijn chassis?!....
Splinternieuwe tent, na twee dagen al de lusjes van enkele panelen afgescheurd.
Eigenlijk moesten die tenten alleen voor binnen worden verkocht! :camping
IMG_7475.jpg
groet, Bart
Plaats reactie