Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Plaats hier je reisverslagen weekendtripjes etc. Natuurlijk met foto's!
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

bastian.

ik heb gereden tot de kaap via Noorwegen, en heb overal lpg kunnen tanken,dat was in 1995
er zijn er alleen maar bij gekomen.
dus kan je met een gerust hart ,verder weg dan rond Oslo.(kijk op [url=http://www.autogastanken.de)]www.autogastanken.de)[/url]
In Zweden is het moeilijker inderdaad ,daar weet ik er maar 7
Eerste is in Gotenburg en de laatste in Sundsvall.

Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

hallo

ik ben wel een keer met een renault express busje naar azerbeijan gereden, dat was ook best spannend en heb ik ook leuke fotos van. maar nog nooit met een w200 (zal voorlopig ook wel effe niet meer gebeuren want zoals sommige weten heb ik op het moment effe geen w200)

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

JAN/DODGE schreef:bastian.

ik heb gereden tot de kaap via Noorwegen, en heb overal lpg kunnen tanken,dat was in 1995
er zijn er alleen maar bij gekomen.
dus kan je met een gerust hart ,verder weg dan rond Oslo.(kijk op [url=http://www.autogastanken.de)]www.autogastanken.de)[/url]
In Zweden is het moeilijker inderdaad ,daar weet ik er maar 7
Eerste is in Gotenburg en de laatste in Sundsvall.

Jan
dan is dat anwb- boekje (2002) wel heel erg onvolledig , prijs per liter zou nu ca 80 euro cent de liter zijn ?
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Ik had de lijst met alle lpg pompen in noorwegen uitgeprint en meegenomen. Er zijn tegenwoordig een stuk of 80 lpg pompen, dus het is goed te doen. We hebben onze route er zo veel mogelijk naar aangepast. Adres van de pomp invoeren in de tomtom en gaan. Ik kan ook nog gewoon op benzine rijden als het moet, maar ik denk dat ik in Noorwegen van de 3000km hooguit 500 op benzine heb moeten rijden. Denemarken is dacht ik bijna helemaal geen lpg. Heb de laatste pomp gepakt in Duitsland, en toen naar Hanstholm gereden. Daar overgevaren naar Hirtshals in Noorwegen waar je bijna gelijk nadat je de boot afkomt de eerste lpg pomp al hebt. Ik heb wel een keer gehad dat ik op zondag bij een gesloten pomp stond, en een keer bij een pomp die was opgeheven. Die was dus leeg...



Edited By Kurt on 1206313517
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Bastian
het kan makkeljk zijn dat de lpg nu zo duur is,maar dat moet je ook weten???
anwb moet toch goed geinformeerd zijn over lpg.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

a juist ja das dan een geruststelling , in denemarken kwam ik terug van ijsland (boot hanstholm) ook bij een opgeheven pomp dus heb ik de reis door denemearken op benzine moeten afleggen tot ergens in hamburg want de lpg pomp in flensburg zat op zaterdag dicht, wat is dat toch fijn dat een dodge meerdere brandstoffen opslokt. het ding schijnt zelfs op petroleum te lopen . mischien plan ik voor volgend jaar een reis naar Noorwegen ik bekijk t even.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

JAN/DODGE schreef:Bastian
het kan makkeljk zijn dat de lpg nu zo duur is,maar dat moet je ook weten???
anwb moet toch goed geinformeerd zijn over lpg.
ja maar toch kun je niet blindelings vertrouwen op de anwb lpg gids zoals ik hier net al beschreef kwam ik in Denemarken voor een opgeheven pomp te staan ,ik dacht ergens voorbij Tonder aan de N11, die in het gidsje vermeld stond als operationeel. De dame di ik daar sprak zei dat het in Denemarken nioet erg modern was om op lpg te rijden en zodoende het netwerk eigenlijk zo goe als afgebouwd is.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door bastian »

Hallo , vind t persoonlijk wat jammer dat deze rubriek betreft t reizen met de Dodge als een nachtkaars uitgegaan is , gaat niemand meer met de Dodge naar t buitenland ? zijn er geen avonturiers meer onder ons , of zijn de 70er jaren :ikrij Dodges allemaal met pensioen)? ik mag de verhalen altijd graag lezen .
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door area51 »

Tja, ik ook, maar ik denk dat de regering met hun visie op het levenssap v/d Dodge veel verpest heeft!
en het vreemde; Ik heb nogal eens gehoord dat veel Dodge rijders hun Dodge laten reizen op een aanhanger?!?
zou dat te maken hebben met onbetrouwbaarheid en de véél te lichte constructie van de Dodge onderdelen???? :bonk (sarcastic mode off) :muur
groet, Bart
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door 76 w200 »

De dodgen die op de aanhanger staan worden misschien voor het wat zwaardere terrein werk gebruikt 😁💪

Er zijn volgens mij wel weinig mensen die op vakantie gaan met de dodge
Wat volgens mij makkelijk moet kunnen

Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door area51 »

Ed, de verhalen die ik gehoord had gingen over dat veel mensen hun Dodge gebruiken A) om te crossen. B) hun rondje om de kerk te doen, omdat ze er geen vertrouwen in hadden dat ze het ook nog tot de kerk in het buurdorp zouden redden. :bigfun

En dan te bedenken dat ik de mijne gebruik om even heen en weer te rijden tussen midden Frankrijk en Nederland en eens op vacantie te gaan vanaf Nederland via Genua, Tunis naar hartje Libië om even een vulkaankrater te bekijken, en dan terug, (meer dan 10.000km in één maand.)

Zo zie je maar, ze kunnen het best!

Goei spul die Dotsen :ikrij

verrek, als de peut niet zo duur was reed ik er nog iedere dag in!
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door bastian »

Aan de te lichte onderdelen zal ik de schuld niet willen geven , assen remmen tussenbak en chassis zijn allemaal overbemeten , de v8 318 motor is ook praktisch onverwoestbaar , de A727 bak dien je wel in perfecte staat te hebben om een betrouwbaar te laten lopen , dus stangenstelsel kick down band olieniveau etc.dien je 100% te hebben , de storingen die ik onderweg had betrof meestal t elektrisch en de ruitenwissergarnituur en 1 x verlopen stationair afstelling van de LPG schroef , minpunt is idd ook de labiele kwaliteit van de (vooral elektronische) hexo a Mexico onderdelen , ik neem altijd de gereedschapskist mee zodat je onderweg een en ander zelf kunt repareren , ook aan te raden is de elektronische dynamo regelaar , elektronische module , starter en dynamo als reserve onderdelen mee te nemen , natuurlijk ook een lampenset , als je zelf niet technisch bent is t idd af te raden te gaan rijden of je moet m zeker weten in topconditie hebben , betreft t pestgedrag van de regering : de Dodges van 1976 en 1977 zijn inmiddels 40 jaar oud en dus vrijgesteld van de wegenbelasting dus er kan ook weer op LPG gereden worden.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door bastian »

area51 schreef: 26 nov 2019 23:51 Tja, ik ook, maar ik denk dat de regering met hun visie op het levenssap v/d Dodge veel verpest heeft!
en het vreemde; Ik heb nogal eens gehoord dat veel Dodge rijders hun Dodge laten reizen op een aanhanger?!?
zou dat te maken hebben met onbetrouwbaarheid en de véél te lichte constructie van de Dodge onderdelen???? :bonk (sarcastic mode off) :muur
volgens mij ben je hier de ( sarcastische modus on) vergeten .
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door area51 »

bastian schreef: 28 nov 2019 11:40
area51 schreef: 26 nov 2019 23:51 Tja, ik ook, maar ik denk dat de regering met hun visie op het levenssap v/d Dodge veel verpest heeft!
en het vreemde; Ik heb nogal eens gehoord dat veel Dodge rijders hun Dodge laten reizen op een aanhanger?!?
zou dat te maken hebben met onbetrouwbaarheid en de véél te lichte constructie van de Dodge onderdelen???? :bonk (sarcastic mode off) :muur
volgens mij ben je hier de ( sarcastische modus on) vergeten .
jij kunt er ook wat van! :ie :proost
groet, Bart
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: op reis met de dodge truck - misschien een nieuw onderwerp voor op he

Bericht door Brammie2 »

Het lijkt me wel mooi om in de toekomst ooit een reis te gaan maken met mijn Dodge, maar voorlopig zit het er nog niet in vanwege tijdsgebrek. Kom er niet eens aan toe om hem op te knappen, laat staan om een lange reis mee te maken. :ikrij
Bram
Plaats reactie