Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Kleine benzinetank en lpg onderbouw

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Kne
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:18
Locatie: Baarle-Nassau

Kleine benzinetank en lpg onderbouw

Bericht door Kne »

Nu mijn W200 weer oldtimer is geworden wil ik hem eens goed aanpakken. Een van mijn actiepunten is om voortaan op benzine te starten en daarna over te schakelen naar LPG. Ook wil ik de optie hebben om op benzine te kunnen rijden als reserve.
Aangezien ik niet veel km's maak en ook niet liters benzine ga verstoken wil ik de bestaande benzinetank vervangen door een klein model (25-40 liter) wat aan de buitenkant van het chassis kan hangen. (Tussen de vulpijp en het chassis)
De LPG tank moet verplaatst worden van de laadbak naar onder de auto.

Ik heb de volgende vragen, kan iemand mij er verder mee helpen?
- heeft iemand al iets gelijks gedaan met de benzinetank? Ik zou graag weten welke merk/type tank in de Dodge te plaatsen is. Als ik marktplaats afzoek dan zie ik heel veel platte tanks, terwijl ik meer een vierkante zoek.

- ik wil een LPG tank onderbouwen in de plaats van de benzinetank of waar de reserveband hoort te zitten. Nu heb ik 120L en ik wil eigenlijk niet kleiner. Ook wil ik 1 systeem, dus niet meerdere kleinere tanks en dan steeds overschakelen. Weet iemand hoeveel liter je kwijt kunt onder de auto. (En misschien met merk en afmetingen erbij).

Alvast bedankt!
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Kleine benzinetank en lpg onderbouw

Bericht door bastian »

avond Kne betreft de LPG tanks kan ik alleen zeggen dat ik meerder tanks aan elkaar gekoppeld heb en daarbij is overschakelen heklemaal niet nodig , lopen stuk voor stuk vanzelf leeg , bevalt mij prima.
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Re: Kleine benzinetank en lpg onderbouw

Bericht door zjeeraar »

Ik zal eens informeren bij een vriend van mij, die had zelf een kleine bezinetank gebouwd voor onder de W200 maar besloot om toch op LPG te blijven rijden. Misschien heeft hij hem nog wel liggen.
Plaats reactie