Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Automaat en stuurbekrachtiging problemen

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen, tips en wetenswaardigheden.
Dennis77
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2010 22:30
Locatie: Barneveld

Bericht door Dennis77 »

Hoi

Ik ben sins kort de gelukkige eigenaar van een dodge w200 ui 1977. Bij de koop was alles prima in orde.
De automaat schakelde boterzacht, kickdown reageerde goed en de stuurbekrachtiging werkte uitstekend.

Na een week begon de stuurbekrachting zwaar te lopen bij het sturen in scherpe bochten. Op dit moment werkt de stuurbekrachtiging helemaal niet meer. Het sturen gaat dus erg zwaar. Ik heb de olie nagekenen en dit is onder het peil. Kan dit probleem verholpen worden met olie bijvullen? en wat voor soort olie moet ik erin gooien?

Verder, de automaatbak begon na een paar ritjes kuren te vertonen. Het toerental loopt erg hoog op aan het einde van de versnellingen en het duurt lang voordat hij overschakeld. De 3e versnelling haalt hij soms niet eens.
Als ik hem in z'n achteruit wil zetten reageert hij niet goed, ik moet dan eerst de pook in D proberen te zetten en vervolgens weer terug gaan N en vervolgens naar R. Soms pakt hij hem dan op maar vaak moet ik dit een keer of 4 herhalen voordat er iets gebeurt.
De P stand heeft overgens nooit gewerkt.
Ik heb de olie gepeild, ik heb hem eerst warm gereden en vervolgens heb ik pepeild bij een draaiende motor in de N stand. De olie is ver onder het peil (raakt net de stok aan) en de olie is behoorlijk donker van kleur.

wat kan er aan de hand zijn met de auromaatbak? is een revisie noodzakelijk of is olie en filters verversen en de banden / kickdown afstellen ook voloende.

Alvast bedankt voor de hulp

Gr. Dennis
charger 73 se
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
Locatie: egmond

Bericht door charger 73 se »

waarschijnlijk heb je in ieder geval lekkage in beide! .

en de automaat zou ik gewoon nieuw filter en olie proberen en gelijk de banden afstellen en dan gewoon proberen wat hij doet. reviseren kan altijd nog.

ik heb altijd gewoon atf olie in mijn power steering . maar officieel moet er powersteering fluid in.
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Je schrijft het zelf eigenlijk al.. Allebei zijn ze onder peil. Dan werkt de stuurbekrachtiging niet meer en bij de automaat hetzelfde.

Donkere olie is niet goed maar wil niet zeggen dat je bak is overleden.
Gewoon filtertje vernieuwen en nieuwe olie erin.
Bij de stuurbekrachtiging even kijken of hij ergens lekt.
Dennis77
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2010 22:30
Locatie: Barneveld

Bericht door Dennis77 »

Ok bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga aan de gang met de automaat. over de lekkage gesproken kan je wel eens gelijk hebben, er ligt een klein plasje olie onder de auto.




Edited By Dennis77 on 1271504162
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

bij de automaat gewoon carterpan eraf,olie eruit.
filtertje vervangen,pakking vervangen,en nieuwe olie erin.olie is gewoon rode transmissie olie voor automaten.zeker te verkrijgen bij de auto handellaren.
het juiste liter aantal kan ik je niet mede delen.maar dat zal wel ergens hier op het forum staan.
of kijk ens bij dodge w200 weet je wel
https://www.wee200.nl/
voor de stuur bekrachting gebruik ik olie die tegen warmte en druk kan,deze die je in een heftruck doet,of een graafkraan.
succes met de nieuwe dodge,sleutelen hoord er zo wie zo bij,en hoe meer pannes je hebt hoe meer je over je w200 zal bij leren.en na enkele jaren sleutelen zal je je dodge op een knip kennen.
en zo ga je met een gerust hart kunnen rijden.
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

ik gebruik de zelfde olie als in mijn automaat voor de stuurbekrachtiging heb nog nooit problemen hier mee gehad gr limbododge
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

idd filter vervangen nieuwe olie er in en het stangen stelsel missc
hien eens na lopen . Daar kan ook behoorlijk speling op zitten en dan krijg je hem ook niet goed in de versnelling. Dit is allemaal redelijk simpel dus makkelijk zelf te doen
gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Dennis77
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2010 22:30
Locatie: Barneveld

Bericht door Dennis77 »

Ok bedankt voor de reacties iedereen.
Ik ga er van de week mee aan de slag en ik laat wel even horen of het gelukt is of niet^^
Gesloten