Pagina 1 van 1

Geplaatst: 18 sep 2006 10:37
door lucadee
Hee Dodgers,
vraagje:

heeft een grotere carburateur van bv 650 cfm wel nut??
dit vraag ik omdat er door de CA 300 van impco (de meeste van ons gebruiken die)maar iets van 348 cfm doorheen kan?


Bvd en the groeten

Luc

Geplaatst: 18 sep 2006 12:04
door alain
Een grotere carburateur zonder verdere aanpassingen aan de motor hebben sowieso geen zin. Als je een ander inlaat en nokkenas erin zet, dan heeft het pas de meeste zin.

Een 650cfm Holley zal niet goed lopen op benzine als er een Impco 300 boven staat. Dat probleem heb ik 9 jaar geleden ondervonden en heb het opgelost door 2 Impco mixers naast elkaar te zetten. Op die manier vergroot je de doorlaat. Met een enkele mixer krijg je te weinig lucht. De restrictie werkt als een choke klep waardoor er als je op benzine rijdt grote zwarte pluimen uit de uitlaat komen.

Ik heb helaas ff geen foto van de setup die ik heb. Het werkt overigens wel heel goed.

Geplaatst: 18 sep 2006 16:04
door lucadee
Hallo Alain,

bedankt voor je snelle reactie,
ik zal alleen op LPG rijden,dus met die rookpluimen zal t wel meevallen.
heb de rest van t blok ook aangepast:
streetmaster 2 intake,edelbrock 2177 nokken as=lifters,gehoont en nieuwe zuigerveren+alle lagers vervangen.
zou t dus toch kunnen zijn dat ik ook op LPG te weinig lucht=te weinig vermogen heb???
blok loopt verder vrij aardig.


the groeten

Luc

Geplaatst: 18 sep 2006 18:37
door alain
Ja, je hebt te weinig lucht, dus ook te weinig mengsel. De gasstroom wordt bepaald door de luchtstroom. Minder mengsel = minder vermogen.