Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

vraagje - motor

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Oké, een aantal van jullie weten dat ik een vrouw ben en dat ik blond ben, dus de volgende vraag komt misschien een beetje blond over.

Ik wil graag wat meer PK uit mijn blok halen. Nu had ik gedacht, als ik er eens een heel anders motorblok in leg, ipv mijn standaard 318. Die kan ik namelijk buiten de auto opvoeren en intussen gewoon met mijn 318 blijven rijden.

Vraag: Door welk motorblok kan ik hem het beste vervangen waar toch redelijk veel PK in zit, maar dat je niet extreem veel moet veranderen aan de type aandrijving.
Zo weet ik bijvoorbeeld uit jullie verhalen dat een 318 inwendig uitgebalanceerd is, terwijl een 360 uitwendig is gebalanceerd.

Moui, jij had het zondag als ik me niet vergis over de voordelen van een 440, maar ons gesprek werd een beetje gestoord. Kun je hier misschien hier wat vertellen over die 440 die jij bedoeld?
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

ik ben zelf ook bezig geweest om een 440 blok te kopen
maar ik zie er voorlopig nog maar vanaf ,je moet andere automaatbak hebben en als ik me niet vergis moet er ook een andere tussenbak in en dan heb ik het nog geeneens over het opvoeren , als je alles dan bij elkaar gaat optellen is het een behoorlijke dure verandering aan je dodge,denk dat je dan zo,n beetje 4000 euro kwijt bent (als het niet meer is)
het mooiste is een sloopdodge zien te krijgen waar een 440 blok in zit,kan je alles gewoon overzetten :)

mvg rudodge
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Andere wisselbak is niet nodig. Het enige verschil in de bak is het bellhouse. Het valt niet mee om een bigblock 727 te pakken te krijgen met een korte uitgaande as voor een wisselbak. Je hebt dan 2 opties:

1> Je slijpt het te lange deel van de uitgaande as iets af. Er blijft voldoende spline over. Is gedaan en het werk goed.
2> Je zet de uitgaande as van je oude bak over in de bigblock bak. Moet dus wel de hele bak uit elkaar. Dit is dus duidelijk veel meer werk en gaat meer kosten.

Muis, met Hemelvaart hebben we nog een beetje gesproken over wat mogelijk en binnen bereik is (heb ook een tijdje met Frenk erover gehad) en ik raad dan gewoon aan om een 360 te pakken. Je moet echter bij de 360 wel een andere converter in de bak schuiven omdat een 360 uitwendig gebalanceerd is.

Wil je echt aan de budget - voer dan gewoon lekker je 318 op :;): Met een dyno-matched cam en intake van Edelbrock, een Holley 600cfm vac.sec. (geen Edelbrock :angry: ), een set headers en dubbel 2,25" uitlaatpijpen kan je de banden al aardig roken (zie foto's op mijn site). Ik PM je mijn telefoonnummer om je verder te helpen met je selectie als je dat wil.:)
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Gesloten