Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

remmen ontluchten tip

Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Remmen ontluchten...........

Wat ik heel raar vind is het volgende

Ik weet 100% dat mijn voorremmen ontlucht zijn , en 100% goed werken
Nu heb ik bij mijn achter remschoenen gezeten en is waarschijnlijk lucht in de leiding gekomen .............
Nu doen de remmen het haast niet meer

Moet paar keer pompen dat de remmen het doen

Dus als DeeTeBee-ers bezig zijn met ontluchten van voor of achter remmen en ze komen er niet meer uit
Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
103-1165593000

Bericht door 103-1165593000 »

Henk_W200 schreef:Remmen ontluchten...........

Wat ik heel raar vind is het volgende

Ik weet 100% dat mijn voorremmen ontlucht zijn , en 100% goed werken
Nu heb ik bij mijn achter remschoenen gezeten en is waarschijnlijk lucht in de leiding gekomen .............
Nu doen de remmen het haast niet meer

Moet paar keer pompen dat de remmen het doen

Dus als DeeTeBee-ers bezig zijn met ontluchten van voor of achter remmen en ze komen er niet meer uit
Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge
Snap niet zo goed wat je bedoeld,ontluchten doe je toch altijd rondom?? Wat bedoel je met:""Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge"" ???
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Gijs,

Als ik het goed begrijp heb je 2 "aparte" systemen , voor en achter
Dat is vanaf de hoofd rem cylinder al bepaald

Als je b.v. voor de remklauwen reviseerd, ga je voor ontluchten .... en niet achter

Als je achter de remcylinders of leidingen vervangt , ga je achter ontluchten ..... en niet voor

Dat is theoretisch logisch , dacht ik zo

Dat is het dus niet , je moet zoals je al zei rondom ontluchten . Voor mij was het on-logisch :D leer elke dag weer wat :)

De voor remmen waren goed,ik zat aan de achterremmen
Toen werkten de voorremmen ook niet meer
Vandaar deze topic




Edited By Henk_W200 on 1187212350
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Heb trouwens achter nieuwe remleidingen gemaakt :D
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterr ... eiding.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
riemers
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 apr 2005 21:58
Locatie: Den Helder

Bericht door riemers »

goeiedag,

Makkelijk bij het ontluchten van je remmen is om te beginnen met de langste remleiding.
In dit geval je rechter achterwiel dan linkerachterwiel en rechtsvoor en dan linksvoor.
Zo kan je nooit lucht in je leiding houden.
(als je het resservoir optijd bijvult tenminste)

groeten ivo
W200 1977
vw passat vr5 1999
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik ontlucht ook altijd alle wielen als ik aan 1van de remmen heb gewerkt. te beginnen bij de langste remleiding (achteraan ergens) en eindigen bij de korste.

meestal vervang ik dan ook meteen de remvloeistof. zoveel werk ik niet aan de remmen dus als ik dan toch een leiding open hebt, direct ook de remvloeistof vervangen.

bij het vervangen van de remblokjes doe ik dit niet (je circuit gaat toch niet open)
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

bastian schreef:tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .
daar dud even leiding loskoppelen tot lucht r uit is dan weer vast
103-1165593000

Bericht door 103-1165593000 »

bastian schreef:
bastian schreef:tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .
daar dud even leiding loskoppelen tot lucht r uit is dan weer vast
Is dat een grapje??
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik gebruik deze methode toch ook niet hoor. ofwel de lucht eruit pompen, of eruit zuigen met zo een toestel,maar ff de hoogtste leiding afkoppelene??? nooit ven gehoord en nog nooit gezien in een garage
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

HEB BIJ APK die lange rem slang moeten vervangen ,kwam zoedoende lucht in en dus toen zo ontlucht eerst onderste vastmaken dan bovenste en niet andersom,voor de rest algemeen gewoon bij de ontluchtings nippels ontluchten.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: remmen ontluchten tip

Bericht door area51 »

Wat Henk in zijn eerste post beschrijft, is niet zozeer een zaak van de achterremmen, maar hier is het messing beveiligingsblokje ( de correcte naam weet ik niet...) wat linksvoor in de chassisbalken zit, in werking gekomen.
Dat dingetje regelt dat als een kring (of de voor of de achterremmen) lek gaat, die kring afgesloten word van de hoofdremcilinder, zodat als je bijv. aan de voorremmen problemen hebt, de voorremmen afgesloten worden, en je de auto toch nog tot stilstand kunt brengen met de achterremmen.

daarna (als je het kapotte remcircuit gerepareerd hebt) alle remmen even ontluchten, en de boel is weer goed.
groet, Bart
Plaats reactie