Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Ontluchtings probleem - HELP!!!!

brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Hoi Laurens,

Check ff voor de zekerheid of de voorwielen en achterwielen vrijlopen.
Mocht dat bij de voorwielen niet het geval zijn dan is het stangetje te lang.... en zal dus een halve òf een hele slag ingedraaid moeten worden.

Ik hoop dat het je lukt met de vacuumpomp te ontluchten want bij mij lukte het daar niet mee :( .
(Maarja , toen wist ik nog niet dat je dat pinnetje uit moest trekken op de remverdeler :p )

Gr. Toon
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als je met vacuum gaat ontluchten, moet je inderdaad het pinnetje uittrekken, anders gaat ut nie lukke.

Afstellen van de stang: dat is afhankelijk van de gebruikte remcilinder en kan per cilinder verschillen!!!!
Ik zal vanavond even kijken, maar als het goed is staat het ook op de gebruiksaanwijzing dat bij de hoofdremcilinder zat.
Gerhart
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Duwstang moet als volgt afgesteld worden:
- hoofdremcilinder monteren, aansluiten en vullen met olie
- deksel eraf laten
- één man (vrouw) bedient het rempedaal
- één man (vrouw) kijkt naar de olie in de reservoirs
- als het rempedaal 3/8" tot 1/2" (9 tot 12 mm) ingedrukt wordt, moet je de olie zien bewegen
- begint dit pas bij meer dan 1/2" pedaalbeweging -> stang te kort
- als er helemaal niks gebeurt ook al trap je 'm helemaal in -> stang te lang
Gerhart
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb wederom geprobeerd de auto te ontluchten, en zie het nu helemaal niet meer...

we hebben het nu met zo'n vaccuum ontluchter op de compressor geprobeerd, maar zelfs hiermee zuigen we alleen lucht aan! zowel voor als achter,

ik heb geprobeerd het pinnetje uit te trekken, maar verder dan 2 mm kom ik niet, is dit voldoende?
of kan ik gerust harder trekken?

Mensen heb echt hulp nodig, want ik wil heel graag naar frankrijk....
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

Ja 2mm is voldoende en beslist niet harder aan trekken met een tang of zo, maar ik vermoedt dat de pal of pen binnenin nog steeds de olietoevoer kruiselings blokkeert , ik weet niet direkt dit zo op te lossen , als je de service manual hebt ( zeer dik werkplaatsboek) zou hierin de beschrijving kunnen staan hoe te deblokkeren, heb dit 10 jaar geleden ook gehad , en had toen ook dit gemieter. Zelfs al heb je weer olietoevoer achter en heb je t spul gemonteerd dan kan zijn dat t rode lampje (signaal vanaf reglblok binnenkant chassis) brandt omdat bijv je remschoenen niet vlak tegen de trommel zitten moet die kleine remcilinder de schoenen naar buiten drukken( lees veel olietoevoer vanaf hoofdremcilinder) , de remregelaar met dat pinnetje denkt dan dat je lekkage hebt en geeft dan dat signaal af door rood lampje te laten branden en mogelijk weer kruislings te blokkeren.



Edited By bastian on 1242555745
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

a juist , de mogelijke oplossing schiet me net te binnen , ik heb destijds een boogje uit stripijzer gemaakt die je tussen remregelaar en dat pinnetje zet ( pinetje heeft een kraag aan uiteinde) zodat pinnetje op zijn plaats blijft en dan weer gaan ontluchten.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

probleem deels opgelost!!!

kan dus toch naar hesdin:D

ik heb mijn oude (lekkende ) remcylinder schoongemaakt, en deze er weer opgezet, en de nieuwe dorman even terzijde gelegd,

bij deze remcylinder was ontluchten een peuleschil, en remt de wagen weer goed,
ook het lekken van de cylinder lijkt verholpen, maar ik neem voor de zekerheid wel 1litertje dot 3 mee.

na hesdin ga ik nog wel eens kijken naar die dorman...
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Plaats reactie