Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Zompig...

kitty lincoln
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2008 17:51
Locatie: amersfoort

Bericht door kitty lincoln »

Hallo,
Als ik bij mijn W200 de rem intrap, is het net een spons. Ook al trap ik hem 4x achter elkaar in, dan bouwt 'ie niet echt druk op, hij blijft vrij diep zitten en is nogal zompig. Hij remt ook minder goed. Van het oliereservoir is het voorste gedeelte vol, het achterste gedeelte leeg. Geen sporen van lekkage zichtbaar.
Wat kan dit zijn? ???
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

en als je "het achterste gedeelte" vult?
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

dan zijn gegarandeerd jou achterrem cupje s versleten ,de olie kan zich eerst nog opvullen voor de stofkapje s voor t naar buiten treedt
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik zou eerst eens proberen de achterremmen te stellen, als je geen lekkage aan de hoofdremcilinder EN achterremcilinders hebt.
Als de schoenen slijten, zal ook langzaam het rempedaal steeds dieper zakken. Afstellen wil vaak helpen.
Het reservoir moet je nog NIET bijvullen VOORDAT je de achterremmen hebt gesteld, anders heb je kans dat de olie overloopt.

Helpt dit niet voldoende, eerst eens naar de remblokken VOOR kijken of die niet versleten zijn.
Sommige hoofdremcilinders zitten "achterste voren"; dus het voorste reservoir is voor de achterremmen en omgekeerd............

Hierna zou ik zeker ook alle remmen ontluchten, want als er een reservoir is leeggeweest, heb je goeie kans op lucht in het systeem.
OOk de voorremmen ontluchten, want de reservoirs staan wel in verbinding met elkaar.
Gerhart
kitty lincoln
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2008 17:51
Locatie: amersfoort

Bericht door kitty lincoln »

Het wiel rechtsachter ligt er nu af. Cups zijn droog, geen lekkage. Remschoenen zijn versleten en beschadigd. Even kijken van de week of Tyra die remschoenen kan leveren. Linksachter kunnen we nog niet bij, staat te dicht tegen de carportmuur aan. En daarna kijken hoe de voorremmen er bij staan. Overigens met dank aan Henk Weetjewel voor al die handige foto's met uitleg.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

:yes

T"Henk"S
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

het zou ook je hoofdremcylinder kunnen zijn,

kijk eens of je rembekrachtiger vochtig is aan de onderkan,en of de chassisbalk eronder
niet nat is, daar lekt ie bij mij

die van mij remt ook slecht zoals jij beschrijft, ik moet die van mij nog vervangen maar verwacht daarmee het probleem op te lossen




Edited By Laurens on 1238884747
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
kitty lincoln
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2008 17:51
Locatie: amersfoort

Bericht door kitty lincoln »

Laurens schreef:het zou ook je hoofdremcylinder kunnen zijn,

kijk eens of je rembekrachtiger vochtig is aan de onderkan,en of de chassisbalk eronder
niet nat is, daar lekt ie bij mij

die van mij remt ook slecht zoals jij beschrijft, ik moet die van mij nog vervangen maar verwacht daarmee het probleem op te lossen

Er loopt inderdaad een lekspoor op de rembekrachtiger.
Dus die komt ook nog aan de beurt. Misschien wel het rubber of zo. Dan vermoed ik dat dat de oorzaak wel zal zijn. Ik las dat zo'n rubber (als dat het is..) lastig te verkrijgen is, hoop maar dat Tyra dat heeft.
Maar evengoed is het hoog tijd dat de remschoenen vervangen worden.
Ik hoop dat Tyra de benodigde spullen snel kan leveren.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

het lekspoor komt uit je hoofdremcylinder,

die is hoofdwaarschijnlijk lek,

groeten laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

??? Tyra en snel leveren? Ik wens je veel succes... en geduld...... :laugh:



Edited By Kurt on 1238973195
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

noot :het volume van de olie in t reservoir moet eigenlijk minimaal t volume van de remschoenen zijn .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

bastian schreef:noot :het volume van de olie in t reservoir moet eigenlijk minimaal t volume van de remschoenen zijn .
en aan t rubber aan de onderkant van t reservoirdeksel kun je dan zien hoeveel olie uit t reservoir is verdwenen ,tenminste als t rubber in al die tijd niet 'ge reset' is .
Plaats reactie