Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

voorrem dodge

99-1079636043

Bericht door 99-1079636043 »

weet er hier iemand die weet hoe je de moer los krijgt
die op je aandrijfas zit

bij mij zit hij namenlijk muur vast
ik heb al geprobeert hem warm te maken maar dat wil ook niet lukken

groetje chris
riemers
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 apr 2005 21:58
Locatie: Den Helder

Bericht door riemers »

heey,

ik heb heb van de week nog los moeten halen.
ik heb hem heet gestookt en een pijp tussen de tapeinden op de schijf gezet zodat je as niet meedraaid tijdens het loshalen.
Verder gewoon een flink krachtstuk met een pijp eraan en trekken.

als dat niet lukt kan je ook een krik onder je krachtstuk zetten en hem opkrikken,dan doet de krik het krachtwerk.

succes
gr ivo
W200 1977
vw passat vr5 1999
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Met een zeer zware persluchtbrommer voor vrachtwagens + 3 dagen kruipolie + en een kwartier ratelen. Toen kwam ze plots los.
99-1132613910

Bericht door 99-1132613910 »

rustig blijven :D



Edited By custom on 1144017850
dodge linne
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
Locatie: Linne
Contacteer:

Bericht door dodge linne »

of afsliepen heb ik ook ge daan heel verzigtig tot bijnaar op de draad daarnaar sloeg ik hem zo los maar welke kand gaat het over draai je ook wel de goede kand op
gr dodge linne
Ik ben gek op mijn dodge en mijn vrouw natuurlijk
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Bij een W200 zit gewoon rechtse schroefdraad op beide kanten. Ik heb laatst de moeren los gehaald om nieuwe kroon en pinionlagers in m'n diff te zetten en heb in eerste instantie het wiel erop laten zitten, de auto in P en op de handrem, en ow ja nog een blok achter het wiel, toen met een grote dop, een kort verlengstuk en een wringijzer met een stuk pijp van 1,5 meter losgedraaid. Ik ben op het stuk pijp gaan staan. Even je gewicht doorzetten en krak! los.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Maar wat heeft die moer met je remmen te maken dan?
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

robdodge schreef:Maar wat heeft die moer met je remmen te maken dan?
Daar zat ook ik ook al aan te denken....

geen ene moer! :D
Jon
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2007 09:33
Locatie: Achterhøk
Contacteer:

Bericht door Jon »

Die moer moet toch los als je een andere schijf wilt monteren? Weet iemand welke maat die moer is? We zijn ook bezig geweest, maar zonder goed passende dop wil het helemaal niet. Het is iets van 43 - 44 mm, maar welke moet er op?

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

was dat niet 1 11/16 ???
76 w200 340
76 w200 360
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Robbie/Maui

door de DODGE op de voetrem en in de P te zetten verrold de DODGE niet!
dit is bij de meeste monteurs wel bekend.
en een blok helpt ook,let wel op dat bij het losdraaien het blok aan de voorkant van de band ligt
voor de duidelijkheid voorkant is rijrichting.
linksom is los
rechtsom is vast.

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Aan de bestuurderskant moet de blok achter het wiel :;):
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Plaats reactie