Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Trommelremmen achter, blokkeren, overberemd etc

fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

btw, nu ff een vraag over dit onderwerp.

als je alles terugmonteerd, dus trommels terug, die 6kant moer terug, en dan dat plaatje met omgekrulde randjes, en dan weer die zeskant moer.

vervangen jullie dat middenplaatje met die randjes? bij mij zijn daar al 2 van die lipjes afgebroken, en een 3de staat op afscheuren
xraunx

Bericht door xraunx »

Hey,

Dat "middenplaatje" zorgt ervoor dat je moeren niet loslopen. die lipjes moeten zowel de binnenste als de buitenste moer borgen.

Als je dus voldoende lipjes overhebt om naar binnen en naar buiten te buigen is er nix aan de hand. Ik heb zelf alle lipjes omgebogen die ik omgebogen kreeg

Grtzz,.,., XraunX

Oja van meneer Maas in Liessel heb ik geleerd dat je opwaartse en neerwaartse remschoenen hebt...en dat het knap stom is als je deze door elkaar haalt. :p
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb er een 2tal die naar binnen zijn geplooid, en 2 naar buiten. 2 ontbrekende, en ik dacht nog 2 die niet gebruikt werden (reserve voor als ze weer uit elkaar moeten).

hoe herken je die remschoenen dan? op mijn capris zijn alle remschoenen gelijk totdat je ze monteerd. naar de rijrichting toe moet je die 90 hoek van de remvoering ff afvijlen naar 2x45°
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi DeeTeBee-ers ,
remschoenen zijn aan beide kanten op
ga dus nieuwe bestellen

mijn binnenste borgring zat alleen om de achterste moer, en niet de voorste
Dus zal de voorste moer ook doen

groetjes Henk_W200
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

mijn remmen beginnen steeds minder goed hun werk te doen en het waarschuwingslampje gaat dan ook branden :(
ik heb het hele spul goed ontlucht en de remmen zien er ogenschijnlijk goed uit.
het remstof reservoir zit vol, er zijn geen sporen van lekkage en de remolie is een half jaar terug vervangen (dot4)
het lijkt erop dat alleen mijn voorremmen nog werken dus zat ik te denken aan de remdrukverdeler op de chassisbalk, maar kan je daar nog wat aan stellen ofzo?
en zo ja hoe? ik kan hier niets over vinden in de toch talloze remtopics ???
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Frenkie zijn je remblokken en schoenen nog in orde. :(
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

En als die nog in orde zijn kijken of ze naar binnen komen als je de rem in trapt.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi Frenkie,

Volgens de diverse technische boeken die ik heb over de W200 is er niks te stellen!
In alle gevallen staat er bij het niet(goed) functioneren de unit vervangen.

Echter je meld dat hij slechter gaat remmen en de lamp gaat branden dit zou toch moeten inhouden dat hij drukverschil meet je kunt even kijken als hij zo slecht remt en dus het lampje gaat branden of dat nog zo is met een van je remsystemen uitgesloten.
Dan weet je of je het voor of achter moet zoeken.
(ik doe dat met een plaatjes griptang op de remslang)
Als je regelaar kapot is en er mankeert absoluut niks aan je remmen, zou je nog wel een reguleren nood stop moeten kunnen maken


Groet Arie
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Meest waarschijnlijk is dat je achterremschoenen ver versleten zijn en het systeem de cilinders dus ver moet uitdrukken. Hierdoor zakt het peil in de hoofdremcilinder ook ver en zorgt dus voor een waarschuwing via de sensor op de remverdeler.
Zodra je het rempedaal loslaat, komen de cilinders weer terug en zal het peil in de hoofdremcilinder ook normaal zijn.
Gerhart
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

bedankt iedereen voor de reacties, ik ga de remschoenen maar eens vervangen.
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
american-rules
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
Locatie: Tilburg

Bericht door american-rules »

Let ook op de diameter van je trommels , het kan namelijk heel goed zijn dat je het nog niet opgelost hebt met alleen nieuwe remschoenen !! de max diameter mag geloof ik niet meer zijn dan 306,32 mm. (maar als het goed is kun je de exacte maat ook hier op 't forum vinden).

J-P.
NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!!
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Hallo,als je je remschoenen vervangd kijk dan gelijk of die zelf stellers los is,anders blijf je te weinig remdruk houden als de schoenen te ver van de trommel af staan.Bij mij stel ik ze altijd zelf,zelfstellers werken niet meer.
suc6,
Gr Huig
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

zo vandaag de remschoenen vervangen, deze waren zoals verwacht behoorlijk versleten.
ook zat er flink wat vuil in de trommel, dus alles uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt
de diameter van de trommels was gelukkig nog ruim voldoende.
dus na alles weer in elkaar gezet en goed ontlucht te hebben, effe proberen.
stukkie rijden en flink de rem intrappen :angry: gaat weer dat klote brakelampie branden :(
hij remt nu wel weer een stuk beter maar het probleem is dus nog niet opgelost.
zaterdag ga ik maar eens kijken of ik die zelfstellers nog wat verder omwijd kan zetten ook al lijkt het erop dat deze goed zouden moeten werken.




Edited By frenkie on 1200421055
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Het kan zijn dat je die zelfstellers na t monteren ff een handje moet helpen,tis namelijk niet zo dat ze de spelling in 1 keer eruit stellen,gaat maar langzaam.
gr Huig
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

de problemen lijken zich vanzelf op te lossen ???
omdat de remmen het gewoon wel weer deden maar alleen het lampje af en toe na het remmen toch weer ging branden ben ik toch maar weer gewoon met de dodge de weg op gegaan :;):
het lampje ging na vaak stoppen toch ineens wat minder vaak branden totdat hij helemaal uit bleef :D
het lijkt erop dat het systeem effe heeft moeten zetten.
bedankt iedereen

kan natuurlijk ook zijn dat het lampje stuk is gegaan :p
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Plaats reactie