Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

dremverschil links en rechts achter te groot - te veel remverschil hoe verder..?

smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

even een mening gevraag

heb de remschoenen links en rechts achter vervangen, en er andere trommels op gezet.

nu is het remverschil links en rechts achter te groot tussen de 30 en 45%

links remt die goed rechts remt die te zacht

links loopt de trommel helemaal vrij, rechts heb ik hem al zo ver opgesteld dat je de blokken over de trommel hoort schuren als je deze draait.

ik heb er al ruim een liter remvloeistof doorheen getrokken met ontluchten het helpt niks.

als ik door pompen met het pedaal ontlucht krijg ik een mooie staal olie.

als ik met vacuum ontlucht dan lijkt het alsof er continu lucht mee blijft komen.

als het de remkracht verdeler is dan zou ik achter aan beide kanten geen remdruk moeten hebben want deze werkt toch niet op links en rechts maar alleen op voor of achter zeg maar...?

lijkt me dat in dit geval eigenlijk alleen de remzuiger over blijft, en deze inwendig lekt want iets anders blijft er niet meer over, waar de remvloeistof dan blijft is me een raadsel maar goed.

heeft er nog iemand andere suggesties wat het zou kunnen zijn?
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

idd, de remkracht verdeler werkt alleen voor of achter.
het lijkt mij er op dat je rem cilinder rechts te stroef beweegt en daardoor een afwijking geeft in de remkracht.
de cilinder kun je mooi testen als je de schoenen er af hebt, dan moeten de beide cupjes (redelijk) makkelijk heen en weer bewegen van links naar rechts.
als je ontluchten gaat doe dat dan met een slangetje op de ontluchtings nippel en hang het uiteinde in een potje met remolie, de nippel een halve slag los en door het rempedaal in te drukken ontluchten.
wel het olie peil in het reservior in de gaten houden.
groet'n oet ainrom
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning »

of je heb de voorste remschoen aan de achterkant ,
en de achterkant aan de voor kant gemonteerd
rechts achter want er zit nm verschil in de lengte
van de rem voering
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

mmh dat is een goeie, dan zou ik de zaak nog eens los moeten maken en bekijken, kan me alleen nog herinneren dat er in het staal van de remschoen een r geslagen stond. maar volgensmij heb ik die ook aan de rechter kant in de trommel zitten. verder is me niet opgevallen dat er verschil was in de lengte van de remvoering. de cylinder drukt toch 2 kanten uit dus hij zou allebij de schoenen moeten gebruiken met remmen. de oude voering was ook gekijkmatig afgesleten. dan moet ik de trommels er eens afhalen en de voeringen opmeten



Edited By smoky on 1310315063
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

toevallig nog een foto gevonden van de kant die slecht wil remmen, ik kan eigenlijk helemaal geen verschil in de grote van de remvoering ontdekken. (op de foto dan) ..
wat ik wel zie is dat de pen van het remzuigertje beetje scheef naar onder zit, of zouden het de verkeerde remschoenen zijn ?
ik heb er ook nieuwe veren op gezet, misschien zitten deze verkeerd of te strak waardoor de schoen niet goed kan schuiven
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

als ik de remcylinders achter ga vervangen, is het dan verstandig om het rempedaal in de onderste stand vast te zetten met bv een balkje of zo, of maakt dit voor het ontluchten niks uit..?
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

als je het rempedaal blokkeerd op een lagere stand dan helemaal boven in zal je hoofdremcilinder niet leeg lopen.
na het vervangen moet je dan als nog de remcilinders ontluchten, maar dat is dan niet veel werk omdat er ook geen lucht het systeem in kan trekken met een ingedrukt pedaal.
groet'n oet ainrom
mack
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:18
Locatie: enkhuizen

Bericht door mack »

mag ik vragen of je je hele aandrijf as moet verwijderen als je je trommels eraf wil halen? heb een dodge sportsman camper waar de trommels ook af moeten om de linker rem te bekijken, die remt ook 40% minder dan rechts.
en hoe moet je dat doen dan?
hoor het graag
gr mack
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

steek as er uit . Moeren los en de trommel kan er af

gr ed




Edited By 76 w200 on 1310488791
76 w200 340
76 w200 360
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

76 w200 schreef:steek as er uit . Moeren los en de trommel kan er af

gr ed
soms je remvoering een beetje terug stellen, anders komt je trommel er niet af.
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

goed, nieuwe remzuigers L+R achter en leidingen er op gezet.
remvoering zat idd niet goed deze omgewisseld nu is links en rechts het zelfde
achter remmen zijn goed, bijna gelijk

maar als ik de handrem afstel zodat deze zijn waarde haalt voor de keuring dan gaat het helemaal mis dan gaat links veeeeel harder remmen als rechts op de voetrem. terwijl de handrem niet veel doet...??
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning »

soms helpt het als je eerst je handrem helemaal terug steld , remvoering op stellen dat hij licht aan loopt
aan beide kanten dan handrem stellen
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

is gebeurt, remvoering opgestelt en de handrem helemaal los maar ergens is het niet goed.
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

welke lengte remvoering hoort er aan welke kant in de auto eigenlijk... of waar kan ik dat vinden ?
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

De korte hoort aan de voorkant.
staat in het service manual DODGE TRUCKS 1977
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Plaats reactie