Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Automaat lekt olie

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Automaat lekt olie

Bericht door dodgew200v8 »

Vanmmidag op weg na Valkenswaard bij afrit Budel gebeurd het bij mij... Hoop rook en een serieuze plas olie onder de Dodge.

Hoe kan nou ineens zo'n Keerring eruit klappen ? Normaal gesproken moet zoiets toch beginnen met een kleine lekkage ?


Dees week maar de bak gaan los halen :twisted: waarschijnlijk bouw ik alles om na een D dat ik die tussenbak kwijt ben.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Automaat lekt olie

Bericht door bastian »

avond Phil das een slechte binnenkomer zeg , afgesleept door een collega? ,zoals geschreven in antwoord 2 heb ik dat jaren geleden ook voorgehad , schuld is een bepaald onderdeel in de bak en niet de keerring zelf , snap alleen niet waarom je die tussenbak dr tussenuit wilt halen , aan de keerringsituatie veranderd dr niks , tja zonder tussenbak en voorasaandrijving heb je weer minder onderdelen die kapot kunnen gaan maar je hebt dan ook gin originele 4x4 meer.
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Automaat lekt olie

Bericht door dodgew200v8 »

Ha ja de gene wat ik vorig jaar heb afgesleept heeft nu mij moeten afslepen 8)


Maargoed, heb toch gekozen voor een andere bak aangezien er nu ook hoop ijzerdeeltjes in de pan ligt. Om nu het risico te lopen om alleen de keerring te vernieuwen en de kans groot is dat het over 20km weer kant gebeuren wil ik er een andere bak onder leggen.

Nou die tussenbak is bij mij totaal overbodig geworden , en ik ga toch niet meer modderen of andere gekken dingen doen, en aan gezien ik de Dodge als een 2e huisdier zie gaat hij nooit meer weg en zie dus nu de mogelijkheid om de hele aandrijflijn om te bouwen na 4x2 .. het mooist wat een bak met een overdrive maar wie weet in de verre toekomst.
Rij nu al 1.5 jaar zonder voorcardanas gaat prima zo, alleen die mep telkens in zijn R te zetten stoort me ontzettend.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Automaat lekt olie

Bericht door dodgew200v8 »

Gisten alles omgebouwd na 4x2 was niet pluy play maar ik rij weer. Binnenkort meer.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Automaat lekt olie

Bericht door area51 »

Hoi Phil, "binnenkort"is nu wel voorbij hoor! :bigfun
groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Automaat lekt olie

Bericht door Henk_W200 »

:bigfun :bigfun :bigfun :bigfun :bigfun
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Plaats reactie