Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Lekkende voorruit

Jansen
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:53
Locatie: Huizen

Bericht door Jansen »

Met de regen van de afgelopen dagen ben ik er achtergekomen dat me voorruit lekt langs me raamrubber. Heeft iemand dit al eens gehad, of eigenlijk weten te verhelpen? Het enigste dat ik me kan bedenken is een dikkere pees monteren.

Al vast bedankt!
Dodge W200 77 5.2 L
Yamaha Raptor 350 2007
Ford Sierra 2.0 16v 1992 voor de autocross
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
is je plaatwerk rond je raam nog wel in orde ??
en dan met name het deel boven je raam

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Jansen,

Ik had vroeger ook altijd lekkerij
Vorige eigenaar had al de rubber ingespoten met kit, maar dit hielp ook niet.

Nadat ik een nieuwe raamrubber heb geplaatst is er geen druppel meer binnen gekomen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Jansen
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:53
Locatie: Huizen

Bericht door Jansen »

Het plaatwerk is weer/nog helemaal top. Had 2 rotte plekjes maar daar heb ik nieuw plaatwerk in gelast. Als je goed kijkt lijkt het beneden tussen het raam en het rubber omhoog te komen.

Was al bang dat het raam er weer uit zou moeten, heerlijke klus ??? , hoopte dat iemand handigheidje wist...

In iedergeval bedankt voor het mee denken.




Edited By Jansen on 1284752905
Dodge W200 77 5.2 L
Yamaha Raptor 350 2007
Ford Sierra 2.0 16v 1992 voor de autocross
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

daar sukkelt de mijne ook mee. eerst kwam er veel binnen langs tussen de dak en het dakgootje, dit is volledig dichtgplakt nu (tot ik een andere cabine kan steken), en nog steeds blijf ik water hebben. het lijkt bij mij ook alsof het omhoog loopt tussen ruit en rubber maar dit achte ik onmogelijk. toch maar eens naar zien dan :laugh:
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Wat je kunt doen is tussen je rubber en plaatwerk (dus niet tussen raam en rubber) blanke tectiel spuiten.
Vaak is het na de eerste keer nog niet helemaal waterdicht, dus zal je het een keer of 3 moeten doen :p
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

@FCapri, Ik dacht ook water kan niet omhoog stromen.. Tot ik beter ging kijken.
Hoe is je plaatwerk onder je parafaan? Of het water gootje onder de motorkap? Bij mij waren beide voorzien van doorgerotte plekken.




Edited By Robbie on 1284825162
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

de parafaan is eraf want mijn ruitenwissers hebben problemen van losschietende stangen.
daar is alles keihard, het water drupt heel langzaak van het dak op men stuur. als het lange tijd regent, heb ik altijd een plasje op de plaats waar de versnellingsbakaanduiding is (die P R N D 1 2). en dan zie ik altijd 1 drup hangen aan het rubber net achter de zonneklep. heb nu al heel men dak dichtgeplakt met siliconen maar blijf die drup houden.

heb hier nog ergens een tube lijm staan voor de ramen, zal die eens tussen de rubber en de voorruit doen (aan het plaatwerk kan het niet meer aangezien met rubber tot aan het dakgootje volledig is dichtgeplakt
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Jansen
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:53
Locatie: Huizen

Bericht door Jansen »

Aan het plaatwerk kan het bij mij niet liggen, Raam is er 8 weken geleden pas weer ingezet nadat ik al wat rotte plekken in me dak heb vervangen. Probleem is nu ook dat ik de ruimte boven me voorraam en het dakgootje helemaal heb dicht gekit om opnieuw rotten te voorkomen. Daarna heb ik ook een zonneklep gemonteerd dus om de ruit er weer helemaal uit te halen moet er weer een hoop los gehaald worden :S. Mijn hele raamrubber is overal droog alleen onderaan in de hoeken is het nat. Nu denk ik dat het water onder het raam door komt en en naar de laagste punten stroomt, de hoeken. Ga daarom eerst de pees vervangen voor een dikkere in de hoop dat deze meer druk op het raam geeft zodat hij afdicht, Weet iemand de diameter van de standaard pees?
Dodge W200 77 5.2 L
Yamaha Raptor 350 2007
Ford Sierra 2.0 16v 1992 voor de autocross
Plaats reactie